شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس
لایحه مربوط به قانون صدور چک از پولشویی پیشگیری می‌کند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

لایحه مربوط به قانون صدور چک از پولشویی پیشگیری می‌کند

یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس در جریان بررسی کلیات لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک گفت: این لایحه یکی از مشکلات اقتصاد و مردم را حل می‌کند و در پیشگیری از تخلفات، جرم‌ها و پولشویی مؤثر است.

اعتمادآنلاین| حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی کلیات لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک مصوب 1355 و اصلاحات بعدی آن گفت: این لایحه یکی از مشکلات اقتصاد و مردم را حل می‌کند و در پیشگیری از تخلفات، جرم‌ها و پولشویی مؤثر است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حاجی‌دلیگانی ادامه داد: چک‌های تضمینی صادر شده سالانه بالغ بر 1400 میلیارد تومان است که با این قانون، نام اشخاص و محل واریز تعیین می‌شود تا منشأ پول هم مشخص کنند. این مسئله مبادلات پولی را شفاف می‌کند و یک گام به سوی مبارزه با پولشویی است. 

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی اظهار کرد: همین مسئله در جلسه شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده بود که با توجه به روز بودن و انقلابی بودن مجلس فرآیند قانونی اصلاح قانون چک طی شد.

 

حاجی دلیگانی تصریح کرد: در سال 1400 هم قانون جدید درباره چک‌های معمولی اجرا شد و مشکلی رخ نداد. همچنین چک‌ها در سامانه صیاد باید ثبت شود؛ تا کنون از ابتدای سال بالغ بر 440 فقره چک در سامانه ثبت شده است. در لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک مصوب 1355 و اصلاحات بعدی آن  پیش بینی کردیم برای چک‌های تضمینی قدیمی هم رسیدگی‌هایی صورت پذیرد.

 

این نماینده در پایان بر لزوم حل مشکلات عمده جامعه و ورود به مسائل تأکید کرد: برای نمونه در بورس باید تصمیم گیری چه در شورای هماهنگی سران قوا، مجلس و... صورت گیرد. آقای رئیس! سولات در دستور درباره بورس را مورد رسیدگی قرار دهید، زیرا مال مردم از دست رفته است.