شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#داعش#سوریه

انتقال ۶۰ تروریست داعشی از زندان‌های حسکه به شرق دیرالزور از سوی آمریکا


انتقال 60 تروریست داعشی از زندان‌های حسکه به شرق دیرالزور از سوی آمریکا

منابع محلی سوری از انتقال شمار دیگر از تروریست‌های داعش به دست نظامیان آمریکایی با هدف ایجاد بی ثباتی در سوریه پرده برداشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سانا از تحرکات جدید آمریکا در راستای حمایت از تروریست‌ها خبر داد.

خبرگزاری سوریه گزارش داد: با هدف بهره برداری مجدد از گروه‌های تروریستی و استفاده از آنها برای اجرای طرح‌های واشنگتن در منطقه، نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدام به انتقال ده‌ها تروریست داعشی از زندان‌های تحت کنترل شبه نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا در استان حسکه به میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی دیرالزور کردند.

منابع محلی اعلام کردند: دو بالگرد ویژه انتقال نظامیان آمریکایی که یک بالگرد آپاچی آنها را همراهی می‌کرد اقدام به انتقال 60 تروریست داعشی به میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی دیرالزور از زندان‌های شهر حسکه با هماهنگی شبه نظامیان «قسد» کردند.

این منابع افزودند: انتقال این تروریست‌ها پس از دادن آموزش‌های لازم به آنها از سوی نظامیان اشغالگر آمریکایی برای ادغام آنها در آنچه «جیش العشائر» (ارتش عشایری) نامیده می‌شود، رخ داده است. جیش العشائر تحت نظارت نیروهای اشغالگر آمریکایی با سرکردگی «احمد الخبیل» ملقب به «ابوخوله» است.

سانا گزارش داد که پنجشنبه گذشته هم بالگردهای آمریکایی 50 تروریست داعشی را از پایگاه «الشدادی» در حومه جنوبی حسکه به میدان نفتی« العمر» در حومه شرقی دیرالزور منتقل کرده تا از آنها برای اقدامات تروریستی در داخل اراضی سوریه بهره برداری کنند.

رایزنی «فیصل المقداد» با فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل

خبر دیگر از سوریه اینکه فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه  روز گذشته در جریان دیدار با فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در بلندی‌های اشغالی جولان موسوم به «آندوف» بر افشای نقض توافقنامه جدایی نیروها توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با «آشوار هامال»، فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در بلندی‌های اشغالی جولان موسوم به «آندوف» و هیات همراه وی دیدار کرد.

المقداد در جریان این دیدار بر اهمیت فاش کردن نقض توافقنامه جدایی نیروها و حملات مکرر به حاکمیت سوریه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی همچنین گفت که موضع دولت سوریه در خصوص حمایت از نیروهای «آندوف» برای اجرای کامل مأموریت این نیروها ثابت است.

مقداد تأکید کرد که سوریه حق دارد جولان اشغالی را تا خط چهارم ژوئن 1967 پس بگیرد و قطعنامه 497 شورای امنیت و چندین قطعنامه مرتبط دیگر بر این مسئله تاکید دارد.

بر اساس این قطعنامه‌‌ها، جولان اشغالی بخش جدایی‌ناپذیر جمهوری سوریه است و تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل حاکمیت خود بر آن ملغی و باطل است.

هدف از تشکیل نیروی «آندوف» نظارت بر توافقنامه آتش‌بس که بر اساس این معاهده نیروهای سوری و اسرائیلی در بلندی‌های جولان از یکدیگر تفکیک شدند.

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر تصمیمات آمریکا که قطعنامه‌های سازمان ملل مبنی بر عربی، سوری دانستن بلندی‌های جولان را نادیده می‌گیرد، محکوم کرد.

در مقابل «هامال» نیز بر تعهد نیروهایش نسبت به مأموریت سپرده شده به آنها توسط شورای امنیت و محافظت از خط آتش‌بس میان دو طرف تأکید کرد.

انتهای پیام/