شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#شاخص بورس

سیگنال‌های مثبت شاخص بورس را حرکت داد

بورس نمایه

بازار سهام معاملات امروز (سه‌شنبه) را با یک روند صعودی آغاز کرد و با گذشت تقریبا یک ساعت از معاملات، شاخص کل حدود ۱۸ هزار واحد رشد داشت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سهام در معاملات امروز (۲۴ فروردین) با یک رشد حدود ۱۸ هزار واحدی شاخص همراه بود. تعداد زیادی از نمادهای شاخص‌ساز با افزایش تقاضا همراه بودند و همین مساله موجب رشد شاخص شد. در جریان معاملات دیروز (دوشنبه) بازار با وجود روند نزولی شاخص، برخی تحرکات مثبتی را ثبت کرد که کارشناسان بازار سرمایه معتقد بودند با توجه به تحرکات بازار دیروز، احتمال مثبت شدن شاخص در جریان معاملات سه‌شنبه را پیش‌بینی می‌کردند.

با توجه به جلسه دیروز رئیس سازمان بورس، تزریق ۲۴ هزار میلیارد  تومان پول به بازار سهام تصویب شد که همین موضوع یه سیگنال مثبت برای تحرک بازار است.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه

به عملکرد صعودی شاخص در جریان معاملات امروز اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به جلسه دیروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تصویب تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان پول به بازار، عملکرد مثبت شاخص قابل پیش‌بینی بود.

او در این باره توضیح داد: هم‌زمانی تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان پول با خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی و افزایش نرخ دلار سیگنال مثبتی برای تحرک بورس بود.

این کارشناس بازار سرمایه به انتظارهای بازار و سهامداران به کاهش نرخ دلار اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به آنکه انتظار می‌رفت نرخ دلار کاهشی باشد و بازار واکنشی به کاهش نرخ دلار نشان دهد، دلار روند افزایشی را در روز گذشته ثبت کرد.

فرهادی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار، تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی و آزادسازی منابع ایران از کره سیگنال‌های مثبتی برای بازار بود، گفت: انتظارهای بازار از کاهش نرخ دلار از بین رفت و باعث به وجود آمدن سیگنال‌های مثبتی برای رشد شاخص شد.

او به وجود تعدادی زیادی از نمادهای منفی در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود دامنه نوسان، حرکت مثبت شاخص با وجود تعداد زیادی نماد منفی، به معنای رشد واقعی بازار نیست. اما در کنار این مساله، روند بازار به یک شکل متعادل‌تری می‌رسد.

حمیدرضا فرهادی به ارزشمند بودن نمادها اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع که بسیاری از نمادها قفل در صف فروش هستند نمی‌توان گفت آن نمادها ارزشی ندارند.

او در پایان گفت: با توجه به شرایط و روند موجود در بازار، این روند صعودی چندان مداوم نیست و اگر تزریق و گردش نقدینگی در بازار ادامه دار نباشد و تعداد نمادهای مثبت افزایش نیابد، روند صعودی شاخص تداوم ندارد.

منبع:تجارت‌نیوز