«علی محمد نمازی»، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در رابطه با روند بحث های انتخاباتی در آستانه انتخابات در حزب کارگزاران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات اصلاح‌طلبان باید یک حرف بزنند، یک موضع داشته باشند، یک کار انجام دهند که از قبال این وحدت یک خروجی از ائتلاف بیرون بیاید و به مردم معرفی کرده و آنها را برای انتخابات بسیج کنند. حزب کارگزاران از مهم‌ترین احزاب فعلی کشور است که در مقاطع انتخابات مختلف همیشه همراه اجماع اصلاح طلبان بوده است. 

او افزود: زمان ناچیزی تا انتخابات باقی مانده این یک واقعیت تلخ است که قانون انتخابات مربوط به ۴٠ سال قبل است. متاسفانه تلاشی برای به روز شدن آن، شبیه به آنچه در نظام های دمکراتیک جاری است، صورت نگرفته است عیب اساسی دیگر انتخابات در ایران عدم کارکرد حزبی است.

نمازی خاطرنشان کرد: قطعا این عیوب بزرگ در روند تعیین سرنوشت ملت تاثیر سوء دارد و عمده عقب ماندگی های کشور ناشی از کیفیت انتخابات است.

او در رابطه با کاندیداتوری لاریجانی از سوی اصلاح طلبان گفت: نظر من همان قبلی است و معتقدم لاریجانی کاندیدا اصلاح طلبان نخواهد بود. 

او در مورد تقویت احزاب در کشور گفت: در این بخش بیشتر حاکمیت مسوولیت دارد؛ یعنی این‌ بخش که ما را به سمت داشتن دو الی سه حزب قوی، کارآمد و موثر که بتواند کادرسازی کند، برنامه تهیه کند، در انتخابات ۱۴۰۰ برنامه ارائه دهد و کاندیدا معرفی کند و برای کشور نظر داشته باشد، وجود ندارد. احزاب برای این شکل می‌گیرند تا افرادی که وارد این احزاب می‌شوند، بتوانند در قدرت شریک شوند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یادآوری کرد: بحث بررسی صلاحیت انتخابات در کشور ما و این رویه‌ای که در ۲۰ سال گذشته انجام شده، سم مهلک برای کارکرد حزبی است. احزاب تا دقایق آخر که صلاحیت‌ها اعلام می‌شود، نمی‌دانند که اعضای آن‌ها در بین کاندیداها حضور دارند یا نه. قدم اساسی برای این که کارکرد حزبی در کشور راه بیفتد و نقش موثری در اداره کشور داشته باشد این است که انتخابات، رقابتی و منصفانه برگزار شود. در سایه برگزاری چنین انتخاباتی احزاب پا خواهند گرفت. 9