شهرخبر

هر سه دقیقه یک بستری و هر یک ساعت یک فوتی در این استان

هر سه دقیقه یک بستری و هر یک ساعت یک فوتی در این استان

هر سه دقیقه یک بستری و هر یک ساعت یک فوتی در این استان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به آمار روز گذشته استان، از افزایش آمار به هر سه دقیقه یک مورد بستری بیمار مثبت یا مشکوک دارای علائم کرونا و همچنین ثبت هر یک ساعت، یک مورد فوت در استان خبر داد و شرایط کنونی را بسیار بحرانی خواند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اعلام این خبر گفت: این روند افزایشی به منزله فراتر رفتن از وضعیت قرمز و ورود به مرحله سیاه کرونایی در استان است که زنگ خطر این بحران را بلندتر از همیشه به صدا درآورده است.

او تاکید کرد: در شرایطی به سر می بریم که برای برون رفت از این چالش، تمامی افراد جامعه می بایست به عنوان یک کادر سلامت عمل کرده و به نحو جدی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای محدودیت های اعمال شده پایبند باشند.

رییس دانشگاه در این نشست ضمن تبریک بیست و سوم فروردین روز دندانپزشک، از تلاش فعالان این حوزه به ویژه در بحران کروناویروس قدردانی کرد و گفت: در شرایط بحرانی کرونا دندانپزشکان نیز همانند دیگر تیم های بهداشت و درمان، در مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت داشتند.

دکتر لطفی اظهار کرد: با وجود پیش بینی های صورت گرفته نسبت به این شرایط و اعلام فراخوان و آماده باش به تمامی بیمارستانی های دولتی، خصوصی و خیریه در استان، اما با توجه به آمار روزافزون بیماران جدید نیازمند بستری، در زمینه پذیرش بیماران با بحران مواجه هستیم و بار مراجعه به بخش های اورژانس بیمارستان ها در طی روزهای اخیر به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز منتخب ۱۶ ساعته را خط مقدم رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علائم کرونا اعلام کرد و با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته در مورد این مراکز، از مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم، ابتدا به پزشک خانواده و یا این مراکز مراجعه کنند.

او با اشاره به لغو عمل های جراحی غیراورژانسی و زیبایی در تمامی مراکز درمانی استان تا اطلاع ثانوی، از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و همچنین کاهش بار مراجعه به مراکز، در شرایط کنونی تنها برای موارد اورژانسی به بیمارستان ها مراجعه کنند.

دکتر لطفی همچنین در این نشست آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روند انجام اکسیناسیون علیه کروناویروس به جامعه هدف را نیز در این نشست مورد بررسی قرار داد.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص اقدامات حوزه های مختلف مانند فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، چگونگی انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، ماموریت های اورژانس و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

سیصدمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز بیست و سوم فروردین، در دفتر رییس دانشگاه برگزار شد.