به گزارش برنا، ایمان متقیان نژاد رئیس انجمن پیلاتس و نائب رئیس کنفدراسیون پیلاتس جهان  از برگزاری بزرگترین رویداد علمی پیلاتس جهان به میزبانی ایران خبر داد و گفت:‌ بزرگترین کنگره علمی پیلاتس جهان با حضور 8 مدرس بین المللی به میزبانی فدراسیون ورزش های همگانی برگزار می شود. 

نایب رئیس فدراسیون جهانی ارتقا سطح مربیان پیلاتس کشور را هدف اصلی برگزاری این کنگره خواند و عنوان کرد: این کنگره مجازی که روز شنبه 28 فروردین با حضور700 نفر از مربیان پیلاتس از 14 کشور جهان آغاز به کار خواهد کرد و به روز ترین مباحث علمی پیلاتس و آخرین تحولات این رشته ورزشی در اختیار مربیان کشور قرار خواهد گرفت. مربیانی که در این کنگره شرکت کنند دارای 50 امتیاز بازآموزی خواهند بود. 

او با اشاره به سطح بین المللی آن افزود: این رویداد تحت نظارت کنفدراسیون پیلاتس جهانی، اتحادیه بین المللی پیلاتس و تافیسا برگزار خواهد شد. همچنین در پایان دوره از حضار امتحانی گرفته نخواهد شد. 

متقیان نژاد در پایان گفت:‌ با توجه به مشارکت و استقبال  مربیان کشور از برگزاری این رویداد و محدودیت های موجود برای حضور تمامی متقاضیان پس از رایزنی با فدراسیون جهانی در سه ماهه دوم سال کنگره ای دیگر برای افرادی که موفق به ثبت نام نشدند برگزار خواهد شد.