شهر خبر

عده‌ای تلاش می‌کنند که قانون باغات در تهران را عوض کنند!


عده‌ای تلاش می‌کنند که قانون باغات در تهران را عوض کنند!

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: امروز با زور و خود تعریفی فراوان نمی‌توان ته مانده آن باغات و درختان سبز و خرم را حفظ کرد؛ هر چند عده‌ای تلاش می‌کنند که قانون باغات را عوض کنند تا بلافاصله چند صد باغ نیمه‌خشک باقیمانده را هم به بلعند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی چمران به موضوع باغات و تلاش برخی برای تغییر قانون باغات اشاره کرد و گفت: تهران یک باغ‌شهر خوش آب و هوا بوده که متاسفانه هم‌اکنون به یک آهن‌شهر خشک با هوائی آلوده تبدیل شده است.

وی گفت: این درختان و باغات را زمانی مردم خود کاشته‌اند که قانون حفظ باغات و فضای سبز وجود نداشت و تهران، شهرداری و بلدیه هم نداشت، همه را مردم کاشتند و مردم آب دادند و مردم پرورش دادند که سوداگران ساختمان آنها را با بی‌رحمی تمام منهدم کردند.

چمران افزود: امروز با زور و خود تعریفی فراوان نمی‌توان ته مانده آن باغات و درختان سبز و خرم را حفظ کرد؛ هر چند عده‌ای( شورا و شهردار) تلاش می‌کنند که قانون باغات را عوض کنند تا بلافاصله چند صد باغ نیمه‌خشک باقیمانده را هم به بلعند و از این نمد کلاهی برای خود بدوزند، درختان و باغات با جریمه و تشویق با هم احیا می‌شوند و این وظیفه "شورای شهر" توانمند است.

انتهای پیام/