برخی غذا‌ها وجود دارند که سالم هستند، اما باعث بی خوابی می‌شوند و باید از خوردن آن‌ها قبل از خواب خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از افراد به منظور حفظ سلامت بدن و تناسب اندام، خصوصاً با توجه به افزایش موارد استفاده از مواد غذایی کنسرو شده و فست فود‌های مضر برای سلامتی و دستگاه گوارش، علاقه‌مند به خوردن غذا‌های سالم هستند.

متخصص تغذیه روسی با این توصیه که باید مصرف سبزی کرفس را کنار بگذارید، گفت: سبزی کرفس برای کاهش وزن مفید است، اما به عنوان یک سبزی ادرار آور محسوب می‌شود، بنابراین با مصرف آن هنگام شب، تعداد دفعات رفتن به توالت افزایش می‌یابد و این منجر به اختلال در خواب و بیدار شدن‌های مکرر می‌شود.

کالین همچنین اظهار داشت که در شب زیاد آجیل مصرف نکنید؛ زیرا حاوی مقدار زیادی نشاسته، قند و چربی است و بنابراین این مواد مغذی بار سنگینی بر سیستم گوارش بدن تحمیل می‌کنند.

وی گفت: ممکن است فرد احساس خواب آلودگی و بی حالی کند، اما در عین حال هضم غذا‌های چرب زمان زیادی می‌برد و می‌تواند نه تنها در خواب بلکه در کاهش وزن نیز تأثیر بگذارد.

این پزشک متخصص اشاره کرد که خوردن سبزیجات، میوه‌ها و قره قاط تازه در شب، ممکن است باعث نفخ و درد در شکم و در نتیجه باعث ناراحتی فرد در شب می‌شود. 

کالین اضافه کرد: میوه‌ها حاوی ویتامین‌های زیاد و کالری کمی هستند، اما بهتر است آن‌ها را بعد از ظهر یا صبح بخورید، زیرا در وعده شب، متابولیسم بدن کند می‌شود و فیبر‌های غذایی به آرامی هضم می‌شوند و این می‌تواند منجر به نفخ شکم همراه با درد ناخوشایند شود.

این متخصص همچنین تصریح کرد:نخوردن لوبیا، قارچ و نوشیدنی‌های حاوی کافئین در عصر‌ها نیز مهم است.