شهر خبر

پاسخ کوبنده یمنی‌ها به عربستان/17 پهپاد به پرواز در آمد+جزییات

به گزارش منیبان، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات امروز رزمندگان یمنی در عمق خاک متجاوزان سعودی موسوم به «سی‌ام شعبان» اعلام کرد، این عملیات با ۱۷ فروند پهپاد و ۲ موشک بالستیک یمن اجرا شد.

سریع افزود: در این عملیات چند پالایشگاه شرکت آرامکو در دو منطقه جده و الجبیل با ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی «صماد-۳» هدف قرار گرفته است.

وی تأکید کرد که در این عملیات همچنین از پنج پهپاد قاصف k۲ و دو موشک بالستیک بدر-۱ برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی خمیس مشیط و جیزان استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این عملیات از یکشنبه شب آغاز شده و تا صبح امروز (دوشنبه) ادامه پیدا کرد.

ارتش یمن پیش از این بارها اعلام کرده بود که این عملیات‌ها را به منظور بازداشتن نیروهای متجاوز سعودی در کشتار غیرنظامیان یمنی انجام می‌دهد.

حملات بازدارنده رزمندگان یمنی در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های این کشور بارها به متجاوزان سعودی - امارات - آمریکایی هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی با اقدامات تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

عربستان با همراهی امارات و چند کشور عربی و آمریکا و حمایت های نظامی و لجستیکی رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ تجاوز نظامی به خاک کشور فقیر و مسلمان یمن را به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، آغاز کرده است.

در جریان حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، تاکنون دهها هزار شهروند یمنی شهید یا مجروح شده‌اند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.