شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#حافظ#سازمان ملل

امروز انجام شد؛

رایزنی وزیر خارجه سوریه با فرمانده نیروهای حافظ صلح در جولان

رایزنی وزیر خارجه سوریه با فرمانده نیروهای حافظ صلح در جولان

فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جولان (آندوف) امروز(دوشنبه) با وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره نقض توافق سال ۱۹۷۴ مبنی بر جداسازی نیروها از سوی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، آشوار هامال فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جولان (آندوف) امروز (دوشنبه) با وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره نقض توافق سال ۱۹۷۴ مبنی بر جداسازی نیروها از سوی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

فیصل المقداد در دیدار با «آشوار هامال» بر موضع ثابت کشورش در حمایت از نیروهای آندوف تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار اعلام کرد: شناسایی تخلفات اسرائیل می بایست شامل همه مواردی شود که از آن سوی خط آتش بس یا از لبنان علیه سوریه اتفاق می‌افتد و همچنین شامل همه اشکال مختلف حمایت آن از گروه‌های تروریستی است که به نیروهای حافظ صلح در جولان اشغالی هم حمله کرده‌اند.

المقداد بار دیگر تصمیم‌های آمریکا را در نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل در به رسمیت شناختن جولان به عنوان خاک عربی اشغالی سوریه را محکوم و برحق ثابت کشورش در بازگرداندن جولان اشغالی سوریه تا خط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ تاکید کرد و گفت: تصمیم اسرائیل بر تحمیل سلطه خود بر جولان اشغالی سوریه باطل است و هیچ اثر قانونی ندارد.

فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نیز بر پایبندی این نیروها به ماموریت محول به آنها از سوی شورای امنیت و نظارت بر خط آتش بس در منطقه انفصال تاکید کرد و اقدامات آندوف در بازاستقرار نیروها در طول خط آتش‌بس و همچنین تدابیر مربوط به مبارزه با ویروس کرونا را برشمرد.