شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رزمایش#وزیر دفاع#چین#گفتگو#مقامات

مجوز وزیر دفاع آمریکا برای رزمایش "شانه به شانه" پشت دیوار چین


مجوز وزیر دفاع آمریکا برای رزمایش "شانه به شانه" پشت دیوار چین

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با مقامات فیلیپینی هماهنگی های لازم برای برگزاری رزمایش مشترک در دریای چین جنوبی را انجام داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا و فیلیپین از امروز (دوشنبه) رزمایش 14 روزه خود برای تقابل با تنش های فزاینده در دریای چین جنوبی آغاز کردند. به گفته مقامات طرفین این رزمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا در وسعت کمتری انجام شده، اما به دلیل اهمیت ویژه لغو نشد.

سال گذشته نیز قرار بود این رزمایش برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. فیلیپین یکی از کشورهایی است که از تحرکات دریایی چین در منطقه خود ناراضی است و واشنگتن نیز از این فرصت برای حضور در آبهای منطقه استفاده کرده است.

مقامات ارتش فیلیپین نام این رزمایش را بالیتاکان (شانه به شانه) اعلام کرده و طبق برنامه قرار است تا 23 آوریل ادامه داشته باشد.

پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی باعث کاهش شدید تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش از 8000 نفر در سال گذشته به نزدیک به 1000 نفر در حال حاضر شده است.

از سوی دیگر تمام رزمایش های زمینی به جز 5 عملیات ( که بدون درگیری رودررو است) لغو شده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته در گفتگوی تلفنی با معاون وزیر دفاع فیلیپین با تبادل نظر درباره این رزمایش بر اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/