شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#وزیر دفاع

ارزیابی برخی رسانه ها از سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش منیبان، تارنمای خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در رابطه با سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در این سفر بر تعهد "پایدار و آهنین" از اسرائیل تاکید کرد.

آسوشیتدپرس افزود: این حمایت وزیر دفاع آمریکا از اسرائیل در بحبوحه تنش‌های سیاسی داخلی اسرائیل و گمانه‌زنی‌های مختلف درباره اقدامات دولت جو بایدن برای احیای مذاکرات هسته ای با ایران اعلام شد.

آستین پس از دیدار با بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد که وی بر تعهد پایدار و آهنین آمریکا در قبال اسرائیل تاکید دوباره دارد و گانتس نیز اعلام کرد که اسرائیل، آمریکا را یک شریک کامل در برابر تهدیدها می‌بیند.

آسوشیتدپرس در ادامه عنوان کرد: بنی گانتس گفت که اسرائیل همکاری نزدیکی با آمریکا خواهد داست تا  اینکه هرگونه توافق جدید با ایران منافع حیاتی جامعه جهانی، آمریکا و اسرائیل را تامین کند و از بروز رقابت تسلیحاتی جلوگیری شود.

در همین حال یوئل گوسانسکی یک عضو برجسته موسسه ملی مطالعات امنیتی در تل آویو این سفر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل را مهم خواند چون اولین سفر یک عضو کابینه دولت بایدن به اسرائیل محسوب می‌شود.

این تحلیل گر افزود: آمریکایی ها می خواهند نشان دهند که در راستای همکاری با اسرائیل آماده‌اند و می خواهند به حرف های مقامات اسرائیلی گوش دهند. آمریکایی‌ها می خواهند به نگرانی‌های تل آویو از جمله نگرانی‌ها در مورد مذاکره با ایران گوش فرا دهند.

در ادامه گزارش آسوشیتدپرس تصریح شد: مهمترین محور این سفر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل مسئله نگرانی تل آویو از تلاش های دولت بایدن برای بازگشت دوباره واشنگتن به برجام بود.

مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو در حالی بارها اتهامات مختلفی را علیه ایران و اهداف برنامه هسته ای این کشو.ر مطرح کرده است که تهران بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید دارد.

مایکل ماکوفسکی رئیس موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا درباره این سفر گفت: اعلام حمایت و تعهد آمریکا به اسرائیل سیگنالی به ایران می‌فرستد.

خبرگزاری "رویترز" نیز روز گذشته طی گزارشی عنوان کرد پس از دیدار مقامات اسرائیلی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، تل آویو بر همکاری با واشنگتن در مسئله ایران تاکید کرد.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  روز گذشته ضمن وعده به همکاری با دولت جدید آمریکا در مسئله ایران ابراز امیدواری کرد که امنیت اسرائیل تحت هرگونه توافق‌های جدید با ایران در برجام تامین شود.

رویترز در ادامه این گزارش عنوان کرد: پس از میزبانی بنی گانتس از وزیر دفاع آمریکا، تل آویو اعلام کرد که واشنگتن را یک شریک کامل در همه مسائل عملیاتی و نه فقط مسئله ایران می بیند.

وزیر دفاع آمریکا نیز در این سفر اعلام کرد که واشنگتن هم‌پیمانی با اسرائیل را به عنوان محوری در مسئله امنیت منطقه‌ای می‌بیند.

رویترز تصریح کرد: وزیر دفاع آمریکا در این سفر بر تعهد پایدار و آهنین واشنگتن از امنیت اسرائیل تاکید کرد.

روزنامه "وال استریت ژورنال" نیز طی گزارشی در این رابطه تصریح کرد که این اولین سفر یک مقام بلندپایه دولت بایدن به اسرائیل در حالی انجام شد که تنش‌هایی میان واشنگتن- تل‌آویو در مورد رویکرد جدید کاخ سفید در قبال توافق هسته‌ای ایران و احیای کمک‌ها به فلسطینی‌ها وجود داشته است.

این سفر در حالی انجام شد که "یوهانان پلسنر" رئیس موسسه دمکراسی اسرائیل در بیت المقدس عنوان کرد: مسئله اصلی که مسیر روابط دولت جدید آمریکا با اسرائیل را مشخص می کند، رویکردها در قبال مسئله ایران است.

روزنامه‌ "یو اس ای تودی"، شبکه "ان بی سی نیوز" و تارنمای "هیل" نیز در گزارشی های جداگانه ای ضمن اشاره به مهم بودن اولین سفر یک مقام ارشد دولت بایدن به سرزمین‌های اشغالی عنوان کردند که وزیر دفاع آمریکا در این سفر بر تعهد کشورش در قبال امنیت و ثبات اسرائیل تاکید کرد.