شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین

کرملین: تهدیدهای تکراری آمریکا دیگر بی‌ارزش شده است


کرملین: تهدیدهای تکراری آمریکا دیگر بی‌ارزش شده است

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه اطلاعی از درخواست مذاکرات تلفنی بین رهبران اوکراین و روسیه ندارد، در پاسخ به ادعای وزیر خارجه آمریکا گفت: تکرار تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌های مقامات واشنگتن برای مسکو، دیگر بی‌ارزش شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هیچ درخواستی از طرف "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین برای گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور "ولادیمیر پوتین" به کرملین نرسیده است.  

پسکوف در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این باره گفت: «خیر. من طی روزهای اخیر چنین درخواستی از طرف کی‌یف ندیده‌ام و اگر این درخواست صورت گرفته، کرملین از آن اطلاعی ندارد.»

وی در عین حال با ابراز امیدواری درباره اینکه اوضاع در مناطق شرقی اوکراین وخامت بیشتری پیدا نکند، افزود: «البته درباره مسائل مربوط به خنثی سازی تنش‌ها و جلوگیری از توان بالقوه وقوع جنگ، ولادیمیر پوتین همواره سخنانی برای گفتن دارد.»

صبح امروز برخی رسانه‌های گروهی اوکراینی به نقل از رئیس دفتر ریاست جمهوری این کشور گزارش دادند که گویا کی‌یف از مسکو خواسته تا رهبران دو کشور با یکدیگر مذاکرات تلفنی برای بررسی اوضاع داشته باشند.

سخنان تهدید آمیز مقامات آمریکایی دیگر ارزش خود را از دست داده‌اند

سخنگوی کرملین همچنین در تفسیر هشدار "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه درباره خودداری از "تجاوز"، یادآور شد که عباراتی با درخواست خودداری از "اقدامات متجاوزانه و تهدید به "پرداختن بهای سنگین"، با تکرار مکرر، کاملاً بی ارزش می‌شود.

پسکوف گفت: «بارها اعلام شده و من بار دیگر تکرار می‌کنم که روسیه هرگز به هیچ کشوری تجاوز نظامی نکرده و نخواهد کرد و هرگز دست به اقدام متجاوزانه‌ای نزده است.»

روز گذشته بلینکن از نگرانی جدی کاخ سفید از وضعیت در مرزهای روسیه و اوکراین خبر داده و یادآور شد که در حال حاضر این موضوع در مرکز توجه رایزنی‌های واشنگتن با شرکایش در اروپا قرار دارد. وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که در صورت برخورد غیرمسئولانه، جو بایدن، روسیه را وادار خواهد کرد تا بهای اقدامات خود را بپردازد.

در این رابطه، بلینکن و "دومینیک راب" همتای انگلیسی وی نیز مذاکرات تلفنی انجام داده و روند اوضاع در مرزهای اوکراین را بررسی و هر دو از کی‌یف حمایت کردند.  

طبق اطلاعات آژانس خبری بلومبرگ، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد این هفته به بروکسل برود و مسئله افزایش تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین را با شرکای خود در ناتو مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/