شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

مهمترین چالش دیپلماتیک تهران - سئول چیست؟

به گزارش منیبان، یونهاپ در ادامه این مطلب افزود: این موضوع حتی دلیل توقیف نفتکش کره جنوبی و خدمه آن که تهران هفته گذشته کشتی و ناخدای آن را آزاد کرد عنوان شده است.  

گزارش یونهاپ در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی هرگونه ارتباط بین موضوع دارایی های بلوکه شده ایران و توقیف نفتکش کره جنوبی را رد و اعلام کردند این کشتی که هفته گذشته آزاد شد به دلیل نقض پروتکل های زیست محیطی توقیف شده بود.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی ضمن اشاره به اهمیت آزادسازی دارایی های ایران در کره جنوبی آمده است: معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار خود با نخست وزیر کره جنوبی، یک بار دیگر از چانگ خواست در اسرع وقت قفل وجوه منجمد شده ایران را باز کند.

در واکنش به این درخواست جهانگیری، نخست وزیر کره جنوبی هم گفت: سئول «برای حل و فصل این مسئله» باید همکاری با کشورهای مرتبط از جمله ایران را افزایش دهد.

یونهاپ می نویسد: اظهارات چانگ منعکس کننده تعهد دولت کره جنوبی برای حل و فصل آزادسازی دارایی های ایران از طریق حمایت از تهران در روند بازگرداندن توافق هسته ای در گفت و گو با ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و آلمان است.

این رسانه کره ای اضافه کرد: چانگ گفته است کشورش مایل است در روند گفت و گوهای برجام برای بازگرداندن این توافق بین المللی به مسیر اصلی، از ایران حمایت کند.

بر اساس گزارش یونهاپ، جهانگیری و چانگ همچنین توافق کرده اند که همکاری های بشردوستانه را گسترش دهند. این موضوع احتمالاً شامل مبادلات کالاهای پزشکی و همچنین راه اندازی یک نهاد مشورتی خاص با مسئولیت آماده سازی پروژه های همکاری های اقتصادی پس از بازسازی توافق هسته ای ایران باشد.

نخست وزیر کره جنوبی همچنین خاطرنشان کرده است: سفر وی به تهران بیانگر تعهد کره جنوبی برای ایجاد روابط آینده نگرانه بین دو کشور است.

نخست وزیر کره جنوبی در تهران روز گذشته با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیدار کرد. او قرار است علاوه بر رییس جمهوری اسلامی ایران با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران و علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی هم دیدار کند.

سفر سه روزه چانگ به تهران روز سه شنبه پایان می یابد.