شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#مسکن#قیمت مسکن

«بدترین دولت به‌روایت آمار»؛

دولتی که روی همه سیاه‌رویان را سفید کرد

«بدترین دولت به‌روایت آمار»/ثبت رکورد ۴۰ساله گرانی مسکن به نام حسن روحانی/دولتی که روی همه سیاه‌رویان را سفید کرد

در حالی قیمت مسکن طی دولتهای گذشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد طی هشت سال رشد داشته که دولت آقای روحانی در این حوزه هم یک رکورد دست نیافتنی ثبت کرده و شاهد رشد ۶۹۰ درصدی قیمت مسکن در هشت سال اخیر بودیم.

به گزارش مشرق، مطابق جدیدترین گزارش رسمی منتشر شده از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران طی اسفندماه سال گذشته به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافته است. طی ۸ سال اخیر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان در مردادماه سال ۹۲ تا پایان اسفند ۹۹ بالغ بر ۶۸۹.۶ درصدی گران شده است که رکوردی بی سابقه در ۴۰ سال گذشته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران طی سال ۶۸ (سال اول دولت سازندگی) ۴۰ هزار تومان بود. این در حالی است که در سال ۱۳۷۵ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن با رشد ۳۰۰ درصدی به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

در سال ۱۳۷۶ یعنی سال اول دولت خاتمی متوسط قیمت مسکن ۱۵۶ هزار تومان بود که در سال هشتم یعنی ۱۳۸۳ با رشد ۲۶۵ درصدی به ۵۸۴ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

همچنین در سال اول دولت احمدی نژاد متوسط قیمت مسکن ۶۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود که در سال ۱۳۹۱ با رشد ۳۲۸ درصد به ۲ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان افزایش یافت.

در سال اول دولت روحانی (۱۳۹۲) متوسط قیمت مسکن ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بود. بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت در اسفندماه سال ۹۹ به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافته است. به عبارت دیگر طی مدت یاد شده متوسط قیمت مسکن رشد ۶۸۹.۶ درصدی داشته است.

جدول متوسط قیمت مسکن را از اینجا ببینید.

دولتی که روی همه سیاه‌رویان را سفید کرد

منبع: تسنیم