به گزارش برنا؛ دکتر «محمد طاهری» گفت: همچنین با شناسایی ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری و سرپایی به ۴۰ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

وی تصریح کرد: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در این استان به ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر و بیماران سرپایی به ۲۸ هزار و ۸۹۴ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۷ مورد بود که ۲۳۳ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۵۰ بیمار وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۴۱۹، بهار ۶۷۱، تویسرکان ۷۷۰، رزن ۵۰۶، درگزین ۲۰۹، فامنین ۲۰۶ و کبودراهنگ ۷۴۰ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون۲ هزار و ۱۳۵ نفر در ملایر، یک هزار و ۴۲۹ نفر در نهاوند و چهارهزار و ۳۵۸ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.