شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چابهار

کوههای مینیاتوری چابهار مقصد جذابی برای گردشگران هستند

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کوههای مینیاتوری چابهار مقصد جذابی برای گردشگران هستند.

قضیه چیست؟

کوه های منحصر بفرد و زیبای مینیاتوری در چابهار بقدری جذاب و دیدنی است که چند سالی است گردشگران زیادی برای دیدن این مناظر عجیب و خاص، راهی این منطقه می شوند. قرار گرفتن کوه های مینیاتوری در دسته پدیده های بوم شناختی ویژه جذابیت برای تماشا از آن به ویژه در میان طبیعتگردان حرفه ای و محققان را دو چندان کرده است.

علی اصغر مونسان با انتشار تصاویری از کوه های مینیاتوری چابهار در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: زمانیکه صحبت از زیبایی های ایران زمین می شود، این زیبایی ها محدود به ابنیه تاریخی و اماکن فرهنگی نیست، در کنار تصاویر تاریخ و طبیعت در سراسر ایران، بخش زیادی از زیبایی های کشورمان را میتوان در منطقه زیبای چابهار و در کنار آب های نیلگون دریای جنوب به تماشا نشست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: کوه های مینیاتوری چابهار که ارتفاع آنها بین 20 تا 100 متر است، مقصد جذابی برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت است و بدلیل نوع و وضعیت فرسایش و گونه رسوبی خاص، اشکالی شبیه به ناهمواری های سطح مریخ دارد.

وی توضیح می دهد که «رسوبات آهکی بقایای بدن جانداران دریایی سخت پوستان و ماهی ها به همراه ماسه و خاک رس، مواد اصلی تشکیل دهنده رسوبات این کوه ها است. این کوه ها از دیدنی های حیرت انگیز چابهار هستند و در فصل سرسبز بهار، زیبایی دوچندانی به این منطقه بخشیده است.»

برای دیدن کوه های مریخی چابهار و طبیعت خیره کننده آن منطقه، باید فاصله 85 کیلومتری چابهار به سمت گواتر را طی کنید و بعد از آن از به تماشای کوه های مینیاتوری زیبا و خاص بنشینید.

مونسان کوه های مینیاتوری چابهار را در عرصه طبیعت گردی بسیار شاخص و برجسته دانست و از طبیعتگردان دعوت کرد برای تماشای این موهبت طبیعی به استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار سفر کنند.

با توجه به شیوع و تدوام بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس از مهار بیماری کووید 19، اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی، گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده است میتوان با بررسی دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرت های فردی و گروهی در دوران پساکرونا برنامه ریزی کرد.

کوههای مینیاتوری چابهار مقصد جذابی برای گردشگران هستند