شهر خبر

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان خبر داد

عضویت بیش از دو میلیون دانشگاهی در بخش آموزش مجازی نهاد رهبری

عضویت بیش از دو میلیون دانشگاهی در بخش آموزش مجازی نهاد رهبری

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی رهبری از عضویت بیش از دومیلیون نفر از دانشجویان و اساتید در سامانه آموزش مجازی این نهاد خبر داد و گفت: بخش آموزش مجازی به یکی از بخش های پویش قرآن در بهشت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی فاضلی در نشست خبری پویش قرآن در بهشت که امروز در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برگزار شد به جزئیات برگزاری این پویش اشاره کردو گفت: برگزیدگان پویش قرآن در بهشت بر اساس دو نوع داوری عمومی و تخصصی صورت خواهد گرفت و سعی خواهیم کرد در این پویش به نوعی استعدادیابی صورت بگیرد و به شبکه های فرهنگی و دینی، دانشگاهی و نهاد متصل شود تا بتوانیم فضای پویا و با نشاط تری در دانشگاه ها و جامعه داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص بخش های مختلف پویش قرآن در بهشت نیز گفت: یک بخش مهم این پویش به موضوع زنان و خانواده اختصاص یافته است و همه تلاش می کنیم فعالان این حوزه برای مشارکت در این بخش ها حضور بیابند. ضمن اینکه جشنواره های قرآنی یکی دیگر از بخش های اصلی پویش است و ما آن را در سطح دانشگاه های شهرستان ها و استانی برگزار می کنیم.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان همچنین با بیان اینکه علاقمندان در حوزه کتاب می توانند در بخش کتاب پویش قرآن در بهشت حضور داشته باشند. این بخش تا کنون ۱۰ کتاب برگزیده در سطح ملی را به خود اختصاص داده است که البته ممکن است تعداد کتاب ها اضافه شود. در واقع علاقمندان به حوزه کتاب، رمان، داستان و ... در این بخش می توانند مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور عضو سامانه آموزش مجازی نهاد رهبری شدند گفت: این آموزش بخش دیگری از پویش قرآن در بهشت است و سامانه آموزش مجازی یکی از بخش های بسیار پویای آموزش کشوری محسوب می شود و ما صفحه ویژه ای در این بخش به هر استان اختصاص داده ایم.

به گفته فاضلی، آموزش مجازی نهاد رهبری به اندازه ای فعال است که در برخی از دروس مانند درس نماز خوب ۴۰۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند.

وی همچنین بخش های اجتماعی با هدف شکل گیری رزمایش های همدلی و مواسات و همچنین بخش شبکه های اجتماعی به عنوان بخش ویژه ای دیگر در پویش قرآن در بهشت راه اندازی شده است که در بخش فضاهای مجازی سعی خواهیم کرد در بحث محتوایی اقدامات خوبی صورت بگیرد و آدرس پویش نیز درفردا یا پس فردا راه اندازی خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها از فعالیت تعداد ۲۵۰ دفتر نهاد در دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: باید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد تا همه دفاتر در جریان برنامه های نهاد قرار بگیرند و این برنامه ها در دانشگاه ها اجرایی شود. چرا که دفاتر نهاد نمایندگی رهبری قابلیت اجرای برنامه های اعلام شده در سراسر دانشگاه ها را دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: پویش قرآن در بهشت در کنار ده ها و صدها برنامه های مختلف فرهنگی به دفاتر نهاد نمایندگی رهبری ابلاغ شده است و قابلیت اجرایی شدن این برنامه ها توسط دفاتر وجود دارد.

انتهای پیام