به گزارش برنا، معاون قضایی شورای حل اختلاف استان تهران گفت: شورای حل اختلاف با توجه به سیاست‌های کلی قوه قضائیه هر کجا که تولید کنندگان و صنعتگران عزیز نیاز به مساعدت داشته باشند پای کار است و ما آمادگی داریم به کلیه صنوف در راستای مانع زدایی، تسهیل و پشتیبانی تولید خدمات قضایی ارائه دهیم.

مراسم افتتاح شعبه صلحی ویژه اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته با حضور قربانیان معاون قضایی در امور اجرایی، عمومی و اجرای احکام و سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف استان تهران و جمعی از مقامات وزارت صمت برگزار شد.

این مراسم با رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد.

در این مراسم ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته سخنان خود را در چهار محور بیان نمود. نخست بر لزوم تخصصی شدن کارشناسان رسمی در رشته آسانسور تاکید کرد و در توضیح عنوان نمود با توجه به ضریب ایمنی بالای آسانسور و ارتباط آن با جان هموطنان لازم است کارشناسان رسمی دادگستری در رشته آسانسور که حداقل ۱۰ سال سابقه کار در این صنعت داشته و توان طراحی، شناخت قطعات عیب یابی و آشنایی با استاندارد‌های این صنعت را داشته باشند از بین فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط اعلام شده از سوی وزارت صمت با امتحان انتخاب گردند و از ارجاع امر کارشناسی به کارشناسان رشته‌های دیگر در محاکم خودداری گردد.

دوم آنکه در صورت عدم استفاده از سرویس کاران و تعمیرکاران مجاز آسانسور و بروز حادثه مدیران ساختمان‌ها مسئولیت دارند و با توجه به بند قید شده در شرایط عمومی بیمه نامه‌های آسانسور در صورت استفاده از سرویس کاران غیرمجاز بیمه‌ها هیچگونه خسارتی پرداخت نخواهند کرد.

سوم اینکه در راستای حمایت از تولید با کیفیت داخل و جلوگیری از تقلب و فروش کالا‌های تقلبی از قوه قضائیه و دیگر نهاد‌های نظارتی تقاضا داریم اتحادیه را یاری نمایند تا با راه اندازی سامانه‌ای نسبت به ثبت کلیه قطعات اقدام گردد تا جلوی فروش قطعات تقلبی و نامرغوب گرفته شود؛ و نکته آخر با توجه به اینکه استاندارد‌های آسانسور یک ساله می‌باشد جاری شدن استاندارد ادواری و سالیانه نیازمند اجرایی شدن بازرسی‌های ادواری آسانسور می‌باشد امید است با همکاری همه دستگاه‌های دخیل این موضوع مهم اتفاق بیافتد.

در پایان ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته از قوه قضائیه و شورای حل اختلاف استان تهران به جهت راه اندازی این شعبه جهت پشتیبانی، تسهیل و مانع زدایی در کار تولید کنندگان آسانسور با توجه به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تشکر نمود.

در ادامه مراسم، قربانیان معاون قضایی شورای حل اختلاف استان تهران و سرپرست مجتمع شهید کچویی با تاکید بر تلاش قوه قضائیه و شورای حل اختلاف در جهت تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جاری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: شورای حل اختلاف با توجه به سیاست‌های کلی قوه قضائیه هر کجا که تولید کنندگان و صنعتگران عزیز نیاز به مساعدت داشته باشند پای کار است و ما آمادگی داریم به کلیه صنوف در راستای مانع زدایی، تسهیل و پشتیبانی تولید خدمات قضایی ارائه دهیم و در صورت لزوم شعبه ویژه صلحی راه اندازی نماییم تا مسائل و مشکلات آنان توسط اشخاص از جنس خودشان و با همان تخصص رسیدگی گردد ضمن اینکه هر کجا که این دوستان متخصص حضور داشته اند با توجه به آشنایی آنان با شرایط کاری حاکم در صنف خود میزان صلح و سازشی که اساس شورای حل اختلاف است نیز افزایش داشته و ما شاهد رضایتمندی بیشتر مردم هستیم.

در پایان مراسم لوح ابلاغ اعضاء شعبه ۲۶۳۵ شورای حل اختلاف تهران ویژه اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته به ایشان اهداء گردید.

در خصوص صلاحیت شورای حل اختلاف لازم به ذکر است شعبه مذکور جهت رسیدگی به دعاوی مربوط به آسانسور و پله برقی در محل اتحادیه به نشانی خیابان ستارخان – نبش پاتریس لومومبا – شماره ۱۶۸ مستقر و همه روزه آماده خدمت رسانی به مردم شریف هستند.