به گزارش برنا، از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز چهارشنبه (به وقت محلی) در جریان سفر رسمی دو روزه خود به آلمان طی نشست مطبوعاتی مشترک با «هایکو ماس» با همتای آلمانی در برلین، موضع اسلام‌آباد درخصوص تحولات منطقه، مسائل امنیتی از جمله توافق هسته‌ای ایران را تشریح کرد.

قریشی در پاسخ به خبرنگاران گفت: پاکستان، توافق هسته‌ای ایران را یک گام رو به جلو و مثبت می‌داند و معتقد است که هرگونه رد یکجانبه برجام بی‌فایده بوده و نتیجه خوبی نیز به همراه نداشته است.

وی تاکید کرد: پاکستان به عنوان همسایه جمهوری اسلامی ایران، خواهان پایداری صلح و ثبات است و رویارویی چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم.

وزیر امور خارجه پاکستان، بررسی راه‌های تعمیق روابط دوجانبه با آلمان، تحولات افغانستان، تنش زدایی با هند، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و اطمینان از توزیع واکسن کرونا را از دیگر محورهای رایزنی امروز خود با وزیر امور خارجه آلمان عنوان کرد.

وی با اشاره مواضع نزدیک اسلام‌آباد و برلین در بحث افغانستان، تاکید کرد: پاکستان مصمم به توسعه روابط با همه همسایگان به ویژه هند است و هیچ تمایلی به جنگ ندارد اما هرگونه گام اول برای عادی‌سازی روابط پاکستان و هند باید از جانب دهلی نو برداشته شود.