شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسلمانان#فرانسه#مسجد

در راستای عوامفریبی صورت می گیرد؛

بازی دوگانه فرانسه با حقوق مسلمانان

بازی دوگانه فرانسه با حقوق مسلمانان

در حالی که دولت فرانسه در ماه های اخیر محدودیت های گسترده ای را علیه مسلمانان به اجرا گذاشته، در حرکتی عوام فریبانه شعار نویسی بر روی دیوارهای یک مسجد را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ماه های اخیر دولت فرانسه محدودیت های گسترده ای را علیه مسلمانان به اجرا گذاشته که برخی از آنها با اعتراضاتی مواجه شده است.

یکی از این اقدامات ممنوعیت داشتن حجاب اسلامی برای دختران زیر ۱۸ سال است که منتقدان داخلی و خارجی بسیاری از یک سو این اقدام را اسلام‌ستیزانه ارزیابی کرده و از سوی دیگر آن را به دلیل نزدیک‌شدن به انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری در این کشور مربوط دانستند.

در این میان دولت فرانسه برای آنکه همچنان بتواند آرای مسلمانان را در حساب خود داشته باشد، شعارهای اسلام هراسانه و همچنین خدشه دار کردن ساحت یک مرکز فرهنگی مسلمانان در غرب این کشور را محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، «ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه با محکوم کردن شعارنویسی‌ها در حاشیه نمازخانه این مرکز فرهنگی در شهر 《رن》، آن را «حمله به جمهوریت» دانست.

واکنش دارمنن، به برچسب‌های دیواری و نقاشی‌هایی است که پیش از شروع ماه رمضان در کنار نمازخانه‌ای در شهر رن مشاهده شده است.

وزیر کشور فرانسه که به شهر رن سفر کرده بود در بازدید خود گفت: «این یک حمله نفرت انگیز علیه آزادی اساسی در اعتقاد به یک دین است. مسلمانان همانند سایر گروه‌های مذهبی در این کشور، سزاوار محافظت هستند».

شورای مسلمانان فرانسه که یکی از اصلی‌ترین گروه‌هایی است که نمایندگی مسلمانان در این کشور را بر عهده دارد این حادثه را «تجاوزی غیر قابل تحمل» خوانده است.

این انجمن در صفحه توییتر خود نوشت: «با نزدیک شدن به ماه رمضان و در برابر موج اقدامات ضد مسلمانان، ما از مسلمانان فرانسه می‌خواهیم که هوشیار باشند».