فیلم اقرار خانم بازیگر ایرانی به رقصیدن آن هم هندی و عربی! + جزییات گفتگو
حجم ویدیو: 9.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18

به گزارش گروه چهره ها رکنا: گوهرخیراندیش بازیگر پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون کشور در یک مصاحبه تصویری با فریدون جیرانی وقتی از او درباره ترانه و موسیقی پرسید اینطور پاسخ داد:

قدیم ها در خانه ما بسیار می رقصیدیم. من رقص فارسی، عربی و مخصوصا هندی را به خوبی آموخته بودم.

گوهر خیراندیش در ادامه گفت: من دلکش را خیلی دوست داشتم ،الان نمی توانم بخوانم قول می دهم بعدا برای خانم شما بخوانم.

گوهر خیراندیش کیست؟

گوهر خیراندیش (زاده ۱ شهریور ۱۳۳۳، شیراز) بازیگر و مدرس بازیگری در سینما، تئاتر، تلویزیون و گوینده رادیو است. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است.

گوهر خیراندیش در سال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شد. از سال ۱۳۴۹ و در دوران دبیرستان فعالیت وی با گروه تئاتر در شیراز آغاز شد و در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی آشنا شد، که این آشنایی منجر به ازدواج این‌دو گشت، که حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است. او با همسرش در شیراز به فعالیت تئاتر می‌پرداختند و همچنین کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز بود.

وی در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران قبول شده و به همراه همسر و فرزندانش به تهران می‌آید. در تهران در کنار درس خواندن به فعالیت تئاتر می‌پردازد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می‌شود. خیراندیش سپس بازی را در سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه می‌دهد. او با فیلم روزهای انتظار فعالیتش را در سینما آغاز کرد و با فیلم بانو خوش درخشید. گوهر خیراندیش همیشه در نقش‌های متفاوت ظاهر شده‌است. وی همچنین چندین سال در برنامه صدای عبرت شبکه سراسری رادیو به فعالیت مشغول است.

گوهر خیراندیش یکی از استادان ثابت کانون سینماگران جوان است و همچنین سابقه برگزاری کارگاه آموزشی در چند دانشگاه معتبر آمریکا را دارد.

وی پیشنهاد بازی در سریال دارا و ندار و فیلم اخراجی‌ها را علی‌رغم پیشنهاد مالی خوب به جهت نقش‌های ضعیف نپذیرفت. به عقیده وی یکی از رموز ماندگاری یک بازیگر این است که هر نقشی را فقط برای مسائل مالی قبول نکند.