به گزارش برنا، عسگری در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: این روزها باید بیشتر از قبل مراقبت کرد. متاسفانه واکسیناسیون کرونا در کشور ما روند کندی دارد و آن هم به دلایل مختلف از جمله کمبود واکسن برمی گردد.

وی ادامه داد: تولید، تایید و توزیع واکسن ایرانی هم زمان می برد و تنها کاری که باید در این دوران کرد مراقبت بیشتر است. هرچند واکسن نمی تواند مصونیت قطعی بیاورد و حتی دیده شده است به دلیل تولید در زمان کوتاه واکسن های کنونی در برخی افراد با عوارضی همراه بوده است.

عسگری با بیان اینکه درخصوص واکسیناسیون پیشکسوتان دست صندوق بسته است، افزود: شرایط دشواری در خصوص کرونا بر کشور حاکم است. دکتر ابطحی در دوران مدیریت خود در حد توان هر کاری توانسته برای پیشکسوتان انجام داده و به جرات می توان گفت از تمام مدیرهای قبلی صندوق موثرتر بوده است.

این پیشکسوت ورزش کشور ادامه داد: با آمدن دکتر ابطحی در راس مدیریت صندوق حمایت تحولات گسترده ای صورت گرفته و صندوق تبدیل به خانه پیشکسوتان شده است. بنده به عنوان یکی از قدیمی ترین قهرمانان ورزش کشور از شخص دکترابطحی تشکر کرده و برای ایشان وهمکارانشان آرزوی سلامتی دارم.

وی با اشاره به پیگیری و تماس های صندوق درخصوص تسهیل در روند درمان و بیمه همسرش افزود: متاسفانه همسر من هم به کرونا دچار شد و کرونا در کمین من هم بود. خوشبختانه تاکنون توانسته ام سلامت خود را حفظ کنم. تنها باید امیدوار بود که این ویروس هر چه زودتر سایه شوم خود را از سر دنیا بردارد.

تقی عسگری متولد بهمن ماه سال 1303 است و در مسابقات بازی‌های آسیایی دهلی نو سال 1330 موفق شد در دو رشته سکو و شیرجه دو مدال نقره کسب کند. وی همچنین در سال 1323 نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور شد و از آن سال تا سال 1344 به طور متناوب در یازده دوره از مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد و عمر قهرمانی‌اش 21 سال طول کشید. در این یازده دوره، 9 بار قهرمان و دو بار هم نایب‌قهرمان شد. آخرین سالی که عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد 41 ساله بود و پس از کسب مقام نخست از مسابقات خداحافظی کرد.

گفتنی است، صندوق حمایت در تاریخ 20 آبان 1398 از تقی عسگری به همراه عبدالله موحد پیشکسوت کشتی و حسن حبیبی پیشکسوت فوتبال تجلیل به عمل آورد.