به گزارش خبرنگار برنا، نشست خبری علی مطهری، نماینده مجلس دهم و کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری، برگزار شد.

علی مطهری در ابتدای نشست خبری با بیان اینکه امروز کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد، مطرح کرد: کشور تحت فشار سنگین تحریم ها است و احتمال رفع تحریم ها و احیای برجام وجود دارد.

او افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و دنیا منتظر است ببیند از این انتخابات چه پیامی مخابره می شود چرا که تاثیر این انتخابات، بر همه ابعاد کشور است.

مطهری تاکید کرد: مسئله مهم امروز میزان مشارکت مردم در انتخابات است و باید تلاش کنیم مشارکت به میزان ایده ال برسد چراکه مردم گلایه هایی دارند و تحت فشارهای انتخاباتی هستند. علاوه بر این حوادث سال گذشته باعث شد احساس کنند بی تاثیر هستند، باید این فضا را تغییر بدهیم و کاری کنیم مردم در انتخابات آتی فعالانه شرکت کنند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با دوگانگی که در مواضع او وجود دارد، گفت: دوگانگی درست نیست. من دسته بندی ها را قبول ندارم و همین رویه را ادامه می دهم. اصولگرایان در حقوق شهروندی و ازادی شهروندان مواضع خوبی ندارند و اصلاح طلبان هم در مواضع فرهنگی گاهی بیش از حد باز فکر می کنند. تناقضی در کار نیست و من اگر رای بیاورم، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مطهری در رابطه با کاندیداتوری سید حسن خمینی گفت: من با ریاست جمهوری روحانیون موافق نیستم و معتقدم آنها نباید پست های اجرایی دولتی را اشغال کنند شهید مطهری هم بر همین امر تاکید داشت. نظر امام هم بر همین بود اما حوادث باعث شد از روحانیون استفاده شود. روحانیون باید در کنار مردم باشند و ناظر و هادی دولت ها باشند از این نظر موافق، حضور سید حسن خمینی نیستم. البته بستگی به تشخیص سید حسن خمینی هم دارد که شرایط را به چه شکلی ببینند.