شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#بغداد#واشنگتن

ائتلاف فتح: نظامیان آمریکایی قصد خروج از عراق را ندارند


ائتلاف فتح: نظامیان آمریکایی قصد خروج از عراق را ندارند

یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال حضور دائمی در عراق است، جنایت ترور فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد را اوج بی توجهی و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی از سوی واشنگتن دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «عباس الزاملی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح در پارلمان عراق از تلاش آمریکا برای نگه داشتن ابدی نیروهایش در عراق خبر داد.

وی افزود: آمریکا به دنبال نگه داشتن نیروهایش در عراق تا ابد است و قصد خروج آنها را ندارد.

الزاملی گفت: ایالات متحده قصد خروج از عراق را به هیچ شکلی با وجود آنچه گفته می‌شود، ندارد.

وی بیان کرد: آمریکا همه قوانین بین المللی را زمانی که فرماندهان پیروزی را هدف قرار داد، زیرپا گذاشت.

این نماینده پارلمان عراق در عین حال با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی باید از عراق بروند، تاکید کرد: این نیروها دیر یا زود باید از عراق خارج شوند.

الزاملی گفت: نیروهای آمریکایی هیچ نقشی در مبارزه با تروریسم در عراق نداشته‌اند.

وی ضمن تاکید بر توان نیروهای این کشور برای کنترل امنیتی اوضاع عراق، اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق توان حفظ کشور و کنترل اوضاع امنیتی آنرا دارند.

طی روزهای گذشته و پس از سومین دور از مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن، در حالی مذاکره کنندگان عراقی از خروج واحدهای رزمی ارتش آمریکا از عراق سخن گفتند که روایت آمریکایی‌ها این را نشان نداد و علاوه بر آن آمریکایی‌ها روز به روز بر استحکامات خود در پایگاه‌هایشان در عراق می‌افزایند و نشانه‌ای از خروج این نیروها از عراق مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/