شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#فدراسیون فوتبال

نورشرق: تصمیم قبلی درباره خلیل‌زاده را با آرایش جدید اعلام کردیم/ استقلال و پرسپولیس بین دولتی بودن و نبودن گرفتار هستند


نورشرق: تصمیم قبلی درباره خلیل‌زاده را با آرایش جدید اعلام کردیم/ استقلال و پرسپولیس بین دولتی بودن و نبودن گرفتار هستند

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال معتقد است باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به خاطر وضعیت مالکیتی خود دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمشید نورشرق درباره وضعیت بدهی باشگاه‌های فوتبال اظهار داشت: بدهی‌ها بازخورد مناسبی بر فوتبال ما ندارند. وضعیت به گونه‌ای بود که لزومی برای پرداخت قراردادها نبود و اگر اختلافاتی میان باشگاه‌ها و بازیکنان یا مربیان پیش می‌آمد، شرایط برای باشگاه‌ها نامساعد می‌شد و همین موضوع، انبوه بدهی‌ها را تکثیر می‌کرد.

وی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، بیان کرد: طی این مدت با همکاری خیلی خوب ارکان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و مدیران باشگاه‌ها شرایط خیلی متفاوت شده است. شاید چون انتظار شرایط ایده‌آل را داریم، از وضعیت موجود راضی نیستیم. با این حال تحول مهمی در یک سال گذشته رخ داده و اراده مدیران کنونی فوتبال از جمله رئیس و سرپرست دبیرکلی فدراسیون هم بر سامان‌یافته‌تر شدن وضعیت فعلی است.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چند درصد باشگاه‌های لیگ برتری درگیر بدهی هستند، تصریح کرد: به جز چهار پنج تیم که وضعیت منظمی دارند، بقیه تیم‌ها درگیر هستند. البته حرف‌های باشگاه‌ها هم در این زمینه شنیدنی است و عمده دفاع مدیران باشگاه‌ها بر مبنای فقدان دسترسی به منابع مالی قابل انتظار است. آنها انتظار دارند درآمد ناشی از تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی به آنها برسد.

نورشرق با بیان اینکه مدیران باشگاه‌ها با وضعیت موجود قبول مسئولیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید با تنظیم بودجه مناسب، دخل و خرج خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که دچار مشکل کمتری شوند. تلاش ما در کمیته وضعیت همواره بر این بوده است که با شیبی مناسب، بدهی‌ها را صفر کنیم و در مدتی کوتاه به سمتی می‌رویم که یکی از الزامات قانونی شرکت در مسابقات، اخذ گواهی مفاصا حساب از کمیته وضعیت باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیماتی چون بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس می‌تواند برای پرداخت بدهی‌ها مناسب باشد یا خیر، گفت: باید در زمان مقرر به این تعهدات عمل شود. باشگاه‌ها تنها به بازیکنان فعلی متعهد نیستند و نسبت به بازیکنان خود در دوره‌های گذشته هم تعهد دارند. مدیران باید به یک اندازه برای تسویه حساب گام بردارند. استقلال و پرسپولیس وضعیت خاصی دارند و میان دولتی بودن و دولتی نبودن گرفتار هستند.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال با اشاره به مشکلات سرخابی‌های پایتخت اظهار داشت: قانون، آنها را از استفاده مستقیم از بودجه منع کرده و باشگاه‌ها به شکلی درست به منابع خصوصی دسترسی ندارند، اما تمام باشگاه‌هایی که در بخش خصولتی قرار دارند یا با منابع خود اداره می‌شوند، برای پرداخت بدهی‌ها تلاش می‌کنند. باشگاهی داشتیم که از نهادی عمومی به بخش خصوصی منتقل شد و آن نهاد عمومی که فعالیتی در فوتبال ندارد، با پیگیری فدراسیون فوتبال بدهی مربوط به تصدی خود را تسویه کرد.

نورشرق در مورد رد شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده بیان کرد: چون خلیل‌زاده از پرسپولیس به باشگاهی قطری رفت، پرسپولیس ادعایی مطرح کرد که مطابق مقررات، تصمیم کمیته وضعیت بر این بود که عنصری بین‌المللی در پرونده دخالت دارد و تصمیم کمیته ممکن است بر وضعیت باشگاهی که در جریان رسیدگی است، تأثیر بگذارد.

وی در ادامه افزود: ما صلاحیت رسیدگی به پرونده را نداریم و گفتیم نمی‌توانیم به آن رسیدگی کنیم. کمیته استیناف آن را براساس شکلی به ما برگرداند و برای اینکه این بار تصمیم با اشکال مواجه نشود، با استعلام از رئیس کمیته استیناف همان تصمیم را با آرایش جدید اعلام کردیم. این تصمیم هم قابلیت اعتراض دارد و ممکن است پرسپولیس در مدت قانونی، پرونده را به کمیته استیناف ببرد.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان راجع به طولانی شدن این پرونده تصریح کرد: ممکن است اینگونه باشد، اما پرونده‌های متعددی در کمیته وجود دارد و پرونده منتسب به باشگاهی که بُعد رسانه‌ای قابل توجهی دارد، نباید باعث شود سایر پرونده‌ها تحت‌الشعاع قرار بگیرند. پس از شیوع کرونا، رسیدگی‌های حضوری را به حداقل رساندیم و تلاش کردیم این کار را با تبادل لایحه انجام دهیم. این اتفاق موجب تسریع می‌شود، اما گاهی پاسخ‌هایی که از طرفین می‌گیریم، کُندی کار را به دنبال دارد.

نورشرق در مورد احتمال بخشش محرومیت سعید واسعی خاطرنشان کرد: ما مرجعی برای بخشش نیستیم و اگر فسخ غیرموجه برای ما محرز شود، باید ضمانت قانونی را اعمال کنیم؛ مگر اینکه باشگاه مدعی درخواست خود را مسترد کند. در بسیاری از موارد دعوت به سازش کردیم که سازش هم صورت گرفت.

انتهای پیام/