شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مترو تهران

اختصاصی/ اجرای محدودیت ها چقدر آمار مسافران مترو تهران را کاهش داد؟

اختصاصی/ اجرای محدودیت ها چقدر آمار مسافران مترو تهران را کاهش داد؟

اختصاصی/ اجرای محدودیت ها چقدر آمار مسافران مترو تهران را کاهش داد؟
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: همزمان با آغاز اجرای محدودیت ها از شنبه هفته جاری امار مسافران بیش از 10 درصد کاهش و به 645 نفر در روز رسیده است.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره آمار مسافران پایتخت همزمان با اجرای محدودیت‌های تردد در سطح پایتخت و کاهش فعالیت اصناف، اظهار داشت:‌ طی روز شنبه و هفته جاری همزمان با آغاز محدودیت‌ها آمار مسافران در شهر زیرزمینی بیش از 10 درصد کاهش یافته و به 645 هزار نفر در روز رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که شنبه هفته پیش آمار مسافران 770 هزار نفر بود و حدود 100 هزار نفر از آمار مسافران کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد:‌ ما با همان ظرفیت قبلی در مترو تهران مشغول فعالیت هستیم و از شهروندان درخواست داریم که سفرهایشان را مدیریت کنند و حتی‌المقدور در ساعات پیک با مترو تردد نکنند.

نوبخت گفت: سرفاصله حرکت قطارها در حال حاضر مشابه قبل و البته کاهش یافته و در بسیاری از خطوط به سه و سه و نیم دقیقه رسیده است.

وی بیان داشت:‌تصاویری که در فضای مجازی از شلوغی بیش از اندازه ایستگاه‌های مترو منتشر شده مربوط به ایستگاه‌های تقاطعی مانند دروازه‌دولت، صادقیه، تئاتر شهر و امام خمینی است که همیشه شلوغ بوده و ارتباطی با شرایط کرونا و غیر کرونا ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا مترو تهران به دلیل شرایط قرمز و فراقرمز تعطیل خواهد شد یا خیر گفت: این موضوع باید توسط ستاد ملی کرونا به تصویب رسد ولی به هر حال بسیاری از شهروندان به جهت رسیدن به محل فعالیت نیاز به استفاده از مترو دارند.