شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعی

اختصاصی/ ۷ درمان طبیعی و موضعی برای تسکین تونل کارپ

اختصاصی/ ۷ درمان طبیعی و موضعی برای تسکین تونل کارپ

اختصاصی/ ۷ درمان طبیعی و موضعی برای تسکین تونل کارپ
بعد از اینکه پزشک شما درد و سوزش و گزگز دست و بازوی شما را سندروم تونل کارپ تشخیص داد، می توانید با استفاده از این روش های درمانی طبیعی درد و ناراحتی مرتبط با این سندروم تسکین دهید.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، برای تسکین سندرم تونل کارپال ، لازم است که از توصیه های پزشکی پیروی کنید.  ما چند داروی موضعی داریم که می تواند به آرامش آن کمک کند ، اما هیچ یک از اینها روش اولیه نیست.

 سندرم تونل کارپال یک مشکل تکراری است که باعث درد ، بی حسی و گزگز دست و بازو می شود. این بیماری به این دلیل ایجاد می شود که عصب مدیان به خطر بیفتد.

با توجه به اینکه این بیماری به مرور بدتر می شود ، توجه پزشکی ضروری است. متخصص پس از معاینات بدنی و آزمایشات تکمیلی ، بسته به مورد شما ، بهترین گزینه درمانی را برای شما تعیین می کند.  ممکن است مجبور شوید آتل بپوشید ، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) و کورتیکواستروئید مصرف کنیدودر موارد شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

درمان های موضعی طبیعی برای تسکین تونل کارپ

می توانید از آنها به عنوان درمان های اضافی برای تسکین سندرم تونل کارپ استفاده کنید ، اما آنها هرگز نباید جایگزین درمان پزشکی شوند.

 در صورت امکان ، فقط باید در موارد خفیف از آنها استفاده کنید.

1. ژل آرنیکا برای تسکین تونل کارپ

یکی از کاربردی ترین روش های درمانی که می توانید برای تسکین موضعی تونل کارپ استفاده کنید ، استفاده از ژل آرنیکا در ناحیه آسیب دیده است. این گل زرد به لطف خواص ضد التهابی قدرتمندی که دارد ، کاملاً برجسته است. به همین دلیل ، ژل ها و کرم های ساخته شده با این گیاه درمان خوبی برای هر نوع آسیب ، از جمله سندرم تونل کارپ است.

2. داروی زردچوبه ، فلفل و روغن زیتون

هیچ مدرکی وجود ندارد که استفاده از این دارو را برای تسکین تونل کارپ پیشنهاد کند. با این حال ، بسیاری از مردم معتقدند که به دلیل داشتن زردچوبه و فلفل ، خاصیت تسکین دهنده درد و ضد التهاب دارد.

زردچوبه این امکان را دارد که به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر تسکین دهنده درد باشد.

در میان آنها ، فلفل سیاه با خواص ضد التهابی ، تسکین دهنده درد و محافظت در برابر نورون برجسته است.

دستورالعمل:

۳قاشق غذاخوری زردچوبه پودر شده

۳قاشق چایخوری فلفل سیاه پودر شده

۲قاشق غذاخوری روغن زیتون بسیار بکر

ابتدا سه ماده را با هم مخلوط کنید.

برای مصرف خوراکی آن ، نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری بخورید.

برای استفاده موضعی ، آن را روی مچ دست خود به عنوان لوسیون ضد التهاب بمالید.

3. ضماد گلی

خاک رس یکی از قدیمی ترین داروهای رفع هر نوع التهاب است. استفاده از آن در مناطق تحت تأثیر سندرم تونل کارپ بسیار آسان است. فقط باید به خاطر داشته باشید که هنگام تهیه آن نمی توانید از ظروف ساخته شده از فلز یا پلاستیک استفاده کنید.

4.روغن آووکادو

 روغن آووکادو به دلیل داشتن ویتامین و مواد مغذی زیاد ، خاصیت ضدالتهابی،آنتی اکسیدانی وآبرسانی دارد. بسیاری از مردم از آن به عنوان یک داروی طبیعی برای این منظور استفاده می کنند.

برای افزایش اثربخشی ، توصیه می کنیم ناحیه آسیب دیده را با روغن آووکادوی گرم ماساژ دهید. برای انجام ماساژ حتی می توانید از دانه آووکادو هم استفاده کنید.

5. ژل آلوئه ورا برای تسکین تونل کارپ

آلوئه ورا یک درمان نسبتاً محبوب است. این ماده ژلاتینی که از برگهای ضخیم و طولانی گیاه آلوئه ورا بدست می آید ، تأثیرات مفیدی بر روی بیماری های مختلف پوستی دارد. به عنوان مثال ، التهاب ، سوختگی ، زخم وعفونت.

شما هم می توانید ژل خالص آلوئه ورا بزنید و هم اینکه آن را با یکی از داروهای قبلی که  ذکر شد مانند روغن آرنیکا یا آووکادو مخلوط کنید. با انجام این کار ، مزایای هر ماده را چند برابر می کنید.

همچنین می توانید آلوئه ورارا از خود گیاه استخراج کنید یا مقداری ژل آلوئه ورا از یک فروشگاه خریداری کنید. فقط مطمئن شوید که طبیعی ترین محصولی را که می توانید پیدا کنید خریداری کنید.

6. کمپرس بابونه

 بابونه دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل ، ممکن است برای تسکین سندرم تونل کارپ و علائم آن مفید باشد.

شما فقط باید مقداری چای بابونه غلیظ تهیه کنید و با استفاده از کمپرس یا گاز به صورت موضعی آن را در مناطق آسیب دیده بمالید.

روش دیگر ، شما می توانید از روغن اساسی بابونه مخلوط شده با آلوئه ورا یا روغن آووکادو استفاده کنید.

7. پانسمان کلم برای تسکین تونل کارپ

همانطور که می دانید از برگ کلم در داروهای طبیعی برای آرام سازی التهاب و درد استفاده می کنند. اگرچه شواهد بیشتری لازم است ، اما این یک درمان ایمن است که می توانید در مناطق تحت تأثیر سندرم تونل کارپ استفاده کنید.

روش انجام درمان

یک برگ کلم را برای چند ثانیه در آب در حال جوش قرار دهید. می توانید برگ را کمی خرد کنید تا مواد مغذی آن آزاد شود.

برگ را به مناطق آسیب دیده دست و مچ دست بمالید. سپس ، آن را با پارچه بپیچید تا رطوبت اضافی کاملاً جذب شود.حالا بگذارید نیم ساعت بماند. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا درد و التهاب کاملا از بین برود.

ترجمه گلنوش محب علی