شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#ارتش#عراق#ارتش عراق

عملیات حشد شعبی و ارتش عراق علیه داعش

کدخبر: 404947
اقتصاد نیوز : نیروهای ارتش و الحشدالشعبی عراق از ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه عملیات پاکسازی گسترده ای علیه هسته های خفته داعش آغاز کردند که ساعتی پیش به پایان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این عملیات که استان دیالی از استان های هم مرز ایران صورت گرفت به جمع آوری مقادیر قابل توجهی از تجهیزات، وسایل حمل و نقل، نابودی ده ها مخفیگاه منجر شد.

ستاد اطلاع رسانی نیروی بسیج مردمی عراق با انتشار تصاویر عملیات امروز ابتدا از بمباران مخفیگاه های تروریست ها بوسیله راکت و موشک خبر داد.

 تصویر منتشره از یکی از خودروهای بسیج مردمی که راکت ها آماده شلیک می باشند

براساس داده های ستاد اطلاع رسانی الحشدالشعبی، نیروهای حاضر به "تجمعات تروریست ها" حمله کردند اما در ادامه به تعداد تلفات اشاره ای نشد.

ادامه این عملیات که با همکاری ارتش عراق انجام گرفت، به بمباران برخی مخفیگاه های دیگر تروریست ها با جنگنده های ارتش این کشور اختصاص داشت که اطلاعات مربوط به مواضع و مختصات را نیروی بسیج مردمی عراق در اختیار نیروی هوایی ارتش عراق گذاشته بود.

جنبه دیگر این عملیات، پاکسازی مناطقی بود که احتمال میرفت تروریست ها در آن نقاط حضور داشته باشند و یا قبلا در آنجا مخفی می شدند.

 لحظه شلیک یک راکت به سوی مخفیگاه تروریست ها

استان دیالی به خاطر جغرافیا و بافت زمین شناسی خاصی که دارد دارای مناطق صعب العبوری است که امکان گشت خودرویی در آنها نیست و تروریست ها نیز از همین فرصت برای حفر غار در کوه ها و مخفی شدن به منظور ترتیب دادن عملیات های شرورانه استفاده می کنند اما عملیات های پاکسازی نیروهای امنیتی عراقی که بطور روزانه انجام می گیرد غالبا آنها را با شکست پیش از هر اقدامی مواجه می کند.

گشت های نیروی بسیج مردمی عراق در ادامه به بررسی و تفحص برخی مناطق پرداختند و با یافتن چند غار و زیرزمین دیگر که محل اختفای تروریست ها بود، آنها را با بمب هایی که در همان جا از داعش به جا مانده بود منفجر و نابود کردند.

این عملیات پاکسازی صرفا شلیک موشک و گشت زنی در مناطق خالی نبود. نیروهای الحشدالشعبی در نقطه ای با ۳ تروریست داعشی مواجه شدند که این سه نفر با دیدن کاروان خودروهای بسیج و ارتش عراق، پا به فرار گذاشتند. تروریست ها سعی داشتند با کار گذاشتن مقادیری مواد منفجره در مسیر نیروهای عملیاتی در حین فرارشان، به نیروهای امنیتی خسارت وارد سازند اما این تلاش آنها هم به نتیجه ختم نشد.

بر اساس این گزارش ، در برخی مناطق تروریست ها با قراردادن پل بر دریاچه حمرین (که یک مخزن سد) می باشد راه ارتباطی برای گذر از این دریاچه و فرار از گشت های الحشدالشعبی ایجاد کرده بودند که این پل هم توسط نیروهای بسیج مردمی تخریب شد.

همچنین چند قایق موتوری و موتور سیکلت سرقتی قاچاق متعلق به تکفیری ها نیز در همان اطراف پیدا و ضبط شد. 

در نهایت مناطق وسیعی از استان دیالی که امنیتش اخیرا با تحرکات شیطنت آمیز تروریست ها کمی دچار مخاطره شده بود، پاکسازی شد.
همچنین رییس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز ساعتی پیش اعلام کرد که در جریان عملیات های این دستگاه از ابتدای سال میلادی بیش از ۴۰ تروریست کشته شده اند.