شهر خبر

تحصن شیعیان ادامه دار شد/ مفقود شدگان کجا هستند؟+جزییات

به گزارش منیبان؛ اعتراضات به تداوم ماجرای ربودن شهروندان به ویژه افراد متعلق به جامعه شیعیان این کشور روز جمعه ۱۳ فروردین آغاز شد و شهرهای مختلف پاکستان شاهد تجمع و راهپیمایی فعالان سیاسی، مذهبی و نهادهای شیعی بود.

تحصن خانواده‌های مفقودشدگان و مسوولان حزبی و رهبران مذهبی شیعه در شهر «کراچی» مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان از ده روز پیش آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

رهبران شیعه در پاکستان اعلام کردند که تا زمان بازیابی تمامی افراد مفقود شده به تحصن ادامه می‌دهند و حتی این جنبش اعتراضی در ماه مبارک رمضان هم ه وقت خود پابرجا خواهد بود.

مسوولان حزبی شیعیان پاکستان طی سخنرانی در تحصن معترضان گفتند: ده‌ها نفر از شهروندان از جمله برخی چهره‌های فعال شیعی به طور مشکوک و بدون هیچ توجیهی در شهرهای مختلف مفقود شده و با سپری شدن چند سال خبری از آنان نیست.

وی افزود: متاسفانه نهادهای امنیتی و مجری قانون در پاکستان اقدامات کافی و یا اطمینان بخشی برای پیگیری سرنوشت مفقودشدگان و یا رسیدگی به مطالبه خانواده‌های این افراد انجام نداده و معترضان مجبور به تحصن و برپایی اعتراضات هستند.

علامه «سید احمد اقبال رضوی» معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان گفت: تحصن در شهر کراچی و اعتراضات در دیگر شهرها تا رویکرد سازنده نهادهای مسئول و بازیایی تمامی ناپدیدشدگان ادامه خواهد داشت.

«راشد رضوی» حقوقدان پاکستانی و از فعالان کمیته پیگیری مفقودشدگان شیعه این کشور اظهار داشت: هیاتی از رهبران شیعه برای پیگیری موضوع مفقودشدگان و مذاکره با نهادهای مربوطه، به دیدار حکمران ایالت سِند (به عنوان نماینده دولت فدرال) رفت اما این مذاکرات بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

وی افزود: دو سال پیش نیز ماجرای ناپدید شدن شهروندان به ویژه فعالان مذهبی باعث شد تا موج اعتراضات، شهرهای مختلف از جمله کراچی را فرا بگیرد.

این فعال مدنی پاکستان اظهار داشت: آن زمان نتیجه خوبی در جریان مذاکره با دولت و نهادهای امنیتی حاصل شد و ده‌ها نفر از جوانان مفقود شده پیدا شدند اما متاسفانه طی یکسال گذشته بار دیگر حوادث ناپدید شدن شهروندان تکرار و اکنون ده‌ها نفر ناپدید شده‌اند.

وی گفت: مطالبه اصلی خانواده‌های آسیب دیده و سایر گروه‌ها، پیدا شدن افراد ربوده شده است و اگر تخلفی یا جرمی از سوی این افراد صورت گرفته باید از طریق قانون و دادگاه پیگیری شود.

امروز نیز تجمع اعتراضی فعالان سیاسی و مذهبی در شهرهای اسلام‌آباد و لاهور برگزار شد و شرکت کنندگان ضمن اعلام همبستگی با متحصنین در شهر کراچی، خواستار رسیدگی فوری به مطالبات خانواده‌های افراد مفقود و پیدا شدن تمامی ناپدیدشدگان شدند.