شهرخبر

اولین تصویر از تاسیسات هسته ای نظنز پس از حادثه

کدخبر: 404937
اقتصاد نیوز:برخی رسانه های رژیم اسرائیل تصویری منتشر کرده اند که ادعا دارند نخستین تصویر از سایت هسته ای نطنز پس از انفجار است.

به گزارش اقتصاد نیوز،آلون بن دیوید ژورنالیست امنیتی صهیونیست مدعی شد:حمله سایبری  در نطنز بوسیله ماده منفجره دفن شده بوده است نه حمله سایبری.

به ادعای این روزنامه نگاری صهیونیستی امکان غنی سازی در این مجتمع برای مدت متوقف می شود.

 

Image-1 (2)

به گزارش فارس،«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز یک شنبه شب به وقت تهران و پس از این حادثه تاکید کرد که مقابله با ایران هسته‌ای بزرگترین کار این رژیم است.

براساس گزارش یدیعوت آحارونوت، نتانیاهو در یک مراسم با حضور مقامات ارتش و مقامات اطلاعاتی این رژیم به مناسبت هفتادوسومین سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل سخنرانی کرده است.

وی افزود: نبرد علیه ایران و نیروهای نیابتی این کشور و غیرهسته‌ای شدن آن یک کار بزرگ است؛ اما شرایط امروز به این معنی نیست که فردا نیست همین شرایط خواهد بود. 

به گزارش  تسنیم به نقل از المیادین، پایگاه صهیونیستی واللا گزارش داد که اسرائیل عامل ایجاد خلل در تاسیسات اتمی نظنز بوده است.

جروزالم پست نیز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی نوشت موساد در حادثه امروز نطنز دست داشته است.

این در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز در نشست کابینه امنیتی این رژیم که با موضوع ایران برگزار شد، مدعی شد: مبارزه با ایران، همپیمانانش و پروژه اتمی آنها ماموریت بسیار بزرگی برای ما محسوب می‌شود و شرایط فردا قطعا مانند امروز نخواهد بود.

البته سرپرست گروه فنی بررسی حادثه بامداد روز یک شنبه در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز نیز به «نورنیوز» گفت: اخباری که از سوی برخی رسانه‌های خارجی در خصوص علت حادثه امروز در مجتمع غنی‌سازی نطنز منتشر شده صرفا فضاسازی رسانه‌ای است و پایه و اساس واقعی ندارد.

او افزود: گروه فنی بررسی سانحه از ابتدای وقوع حادثه در مجتمع نطنز در محل حاضر شده و در حال بررسی علت رخداد بامداد امروز هستند. در حال حاضر مجموعه احتمالات ممکن در خصوص بروز این حادثه به دقت در حال بررسی است و به محض مشخص شدن علت قطعی حادثه، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

بامداد امروز حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز رخ داد که خوش‌بختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.