شهر خبر

حوزه های علمیه کشور و دانشگاه آزاد تفاهم نامه امضا کردند

حوزه های علمیه کشور و دانشگاه آزاد تفاهم نامه امضا کردند

ایسنا/قم آیین تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور روسای هر دو مرکز برگزار شد.

آیت الله اعرافی در جلسه امضاء تفاهم نامه میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد ضمن تبریک ماه ضیافت الله گفت: امیدواریم بتوانیم از ماه مبارک رمضان استفاده لازم را ببریم.  
وی افزود: از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش هایی که در فصل اخیر شده است تقدیر و تشکر داریم؛ اقداماتی را که در دور اخیر و در راستای تحول و اصلاح این نهاد آموزش عالی انجام شده را قدردانی می کنیم.
مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به طراحی برنامه های مختلفی در راستای تحول حوزه های علمیه پرداخته ایم.
وی گفت: تنظیم ۲۰ سند راهبردی و اولین برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه دو مورد مهم از این برنامه های کلان هستند.
عضو شورای نگهبان تصریح کرد: در ذیل این اسناد بلندمدت بالغ بر ۲۰۰ طرح جامع پایه ریزی شده است.
وی افزود: طراحی و تعریف ۴۰۰ رشته گرایش مقطع از دیگر طرح های کلان حوزه های علمیه در طول سال های اخیر بوده است.
آیت الله اعرافی بیان داشت: برنامه آمایش حوزه های علمیه که در حال نهایی شدن است هم یکی دیگر از طرح های کلان حوزه است.
وی گفت: تعامل بین حوزه و دانشگاه را به عنوان یکی از کارویژه های روحانیت در طرح تعریف این کارویژه ها در نظر گرفته ایم تا از این مجرا به وحدت حوزه و دانشگاه بپردازیم.
مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: من تأکید دارم ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی باید در سطح بین المللی افزایش داده شود و این دانشگاه رویکرد بین المللی داشته باشد.
وی عنوان داشت: آموزش زبان باید یکی از برنامه های هدفمند دانشگاه های کشور برای انتشار گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا باشد.
عضو شورای عالی حوزه گفت: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه جدی قرار گیرد مقابله با فرار مغزها و حمایت از نخبگان است؛ علت همه این مهاجرت ها سیاسی نیست و دلایل دیگری نیز دارند.
وی افزود: برای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه های علمیه می بایست دبیرخانه ای تشکیل شود تا برنامه های آن را دنبال نماید.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: می بایست یک نفر به طور اختصاصی مسئولیت دبیرخانه را به دوش گیرد و نسبت به طراحی یک برنامه ۵ ساله در راستای اجرای این تفاهم نامه اقدام نمایند.
وی گفت: برگزاری جلسات پایان سال مشترک بین حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی در مورد برنامه های این تفاهم نامه می تواند به اجرایی شدن هرچه بهتر آن ها کمک نماید.

دکتر محمدمهدی طهرانچی نیز در این مراسم گفت: در این یک سال و چند ماهی که پس از شیوع کرونا گذشته است شاهد تحولات بزرگی در میزان استفاده از فضای مجازی و افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از آن بوده ایم.
وی افزود: ما متأسفانه در طول یکسال گذشته در پایان هر روز گزارش داریم که چه تعداد نفر از نظر جسمی از بین رفته یا آسیب دیده اند اما از نظر روحی و رفتاری گزارش نداریم که چه تعداد جوان و نوجوان ما مورد آسیب واقع شده اند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز پزشکان که مسئول سلامت جامعه هستند می توانند در طول یکسال واکسن مقابله با یک بیماری را تولید کنند؛ اما آیا می توان در طول یکسال آسیب های دوری جوانان از محافل علمی و تربیتی را جبران کرد؟
وی گفت: ما توانسته ایم در فضای مجازی در هفته بیش از ۷۰۰ هزار کلاس آنلاین برگزار کنیم با بیش از ۶ میلیون نمره و به صورت یکپارچه برگزار نماییم.
طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد در  سال ۹۹ توانسته است با توجه به رشد و تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان و همچنین اجرای طرح های اشتغال زایی برای آن ها میزان جذب دانشجو و اقبال مردمی را افزایش دهد.
وی افزود: ما دانشگاه آزاد را به مرکز حل مسئله تبدیل نمودیم و با کمک سامانه پژوهشیار توانستیم ۲۳ مسئله مهم کشور را که به آن ها نظام موضوع گفته می شود مورد پژوهش قرار دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: تولید علم نافع و تربیت نیروی انسانی کارآمد می تواند موتور این دانشگاه را به خوبی به حرکت وادارد و این مهم به کمک حوزه های علمیه قابل اجراست.

انتهای پیام