شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#روسیه#تجهیزات#فرانسه#مسکو#سفیر روسیه

سفیر روسیه در فرانسه خواستار شد؛

پاریس از طرح عدم استقرار تجهیزات نظامی در جو زمین حمایت کند

پاریس از طرح  عدم استقرار تجهیزات نظامی در جو زمین حمایت کند

سفیر روسیه در فرانسه ضمن تاکید بر لزوم عدم استقرار تجهیزات نظامی و به راه افتادن رقابت تسلیحاتی در جو کره زمین، خواستار حمایت پاریس از طرح مسکو در این خصوص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفیر روسیه در فرانسه خواستار حمایت پاریس از طرح ابتکاری مسکو در خصوص طرح عدم استقرار تجهیزات نظامی در جو کره زمین شد.

بر اساس این گزارش، «الکسی مشکوف» در گفتگو با خبرگزاری تاس روسیه و در شصتمین سالگرد سفر نخستین انسان به فضا گفت: مسکو و پاریس موضع مشترکی در خصوص نیاز به کسب اطمینان از امنیت فعالیت‌های فضایی و اجرای مقررات مربوط به آن بر اساس حقوق بین الملل دارند.

وی در ادامه افزود: این نگرانی‌های مشترک مربوط به جلوگیری از به راه افتادن رقابت تسلیحاتی در جو کره زمین و نیاز به جلوگیری از تبدیل شدن آن به منطقه جدید برای مواجهه میان کشورها است.

این دیپلمات روس همچنین تاکید کرد که مسکو از شرکای خارجی خود از جمله فرانسه خواسته است تا از طرح ابتکاری روسیه در خصوص ممنوعیت استقرار تجهیزات نظامی در جو کره زمین حمایت کند و گفت: این موضوع به تعهدات مربوط به عدم استفاده از ابزار زور یا تهدید علیه اهداف فضایی و توافق بر سر اقداماتی است که منجر به اعتماد سازی فزاینده در فضا خواهد شد. همچنین اتخاذ تعهدات سیاسی در خصوص پیش قدم نشدن در استقرار تجهیزات نظامی در جو کره زمین بسیار مهم است.