شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#انتخابات#انتخابات ایران
مدیر عامل ایرنا در دوران اصلاحات:

اگر کلاب‌هاوس فیلتر نشود بر انتخابات ایران تاثیر جدی خواهد داشت

کدخبر: 404889
اقتصادنیوز: عبدالله ناصرى، فعال سیاسى اصلاح‌طلب و مدیر عامل ایرنا در دوران اصلاحات به بررسی دلایل تلاش عده‌ای برای فیلتر کلاب‌هوس پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز او  در گفتگو با کانال تلگرامی عصرما درباره اینکه چرا کلاب‌هاوس به شکل ویژه‌اى براى مردم کشورمان جذاب شده است؟ گفت:در هر کشوری که به صورت رسمی گردش اطلاعات، آزاد نیست و در رأس حکومت مدیریت می شود هر محمل اطلاع رسانی و پلتفرم جدید جاذبه دارد. خصوصا پلتفرم جدیدی مثل «کلاب هاوس» که در نوع خود جدید و به نظر من برای کشورهای تمامیت‌خواه و غیردموکراتیک نقطه عطف است و برای همین سریعا فیلتر شد.یکی از محاسنش که خیلی برجسته است این است که در این « خانه‌ باشگاه» هر کسی باید خودش باشد و اگر نقش بازی کند رسوا می‌شود. همینطور معتقدم این پلتفرم در همین عمر کوتاهش الگو و زاینده و مولد «خرده ایده»های مشابه شده‌است.

کلاب هاوس

ناصری در ادامه درباره امکان اثرگذاری این برنامه بر انتخابات ایران تصریح کرد:آن اندازه اندک که تعقیب کرده‌ام اثرگذاری جدی است زیرا اگر این تأثیر جدی نبود به سرعت فیلتر نمی شد.به علاوه بازتاب حضور دولتی ها و نزدیکان حکومتی در چند اتاق محدود زشت و زیبایی های تأمل برانگیز داشت،

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عللی که بر اساسش برخی به دنبال فیلترینگ کلاب هاوس هستند و اتفاقی که برای چنین برنامه هایی می افتد گفت: وقتی وزیر مربوطه که خود و اکثر معاونان و مدیرانش، ذهن امنیتی دارند ؛می‌گویند فیلترینگ منسوخ است و همراه فیلتر شدن،[برخی مقامات عالی‌رتبه] در اکثر فیلتر شده ها طوری حضور دارد که مقام قضایی مجبور به توجیه میشود، یعنی فیلترها اثر ندارند.

این فعال سیاسی درباره آثار چنین برخوردی با پلتفرم‌های پرطرفدار تصریح کرد:  به اعتبار «الانسان حریص علی ما منع( منعوه)» بعد از فیلترینگ این پلتفرم ، توجه به ضرورت گفتگوی شفاف بیشتر خواهد شد.یادتان باشد یک دهه قبل صداوسیما با همه ابتذال و پلشتی‌هایش ، به رادیو گفتگو مینازید که آن هم بی‌اعتبار شد. این رسانه جدید کلاب‌هاوس، هم فضای جدیدی و هم انتظارات جدیدی در جامعه ایرانی شکل داده و به نظر من رسالت حرفه ایش را انجام داد و تمام شد.

او در پایان گفت:شاید تا انتخابات خرداد بتوانند برای فیلترینگ این پلتفرم تلاشهایی را ادامه دهند،[...]، ولی بعد از انتخابات مشابهش را رسانه غیرملی و امنیتی‌ها راه خواهند انداخت، به ظاهربرای توسعه گفتگو ولی در باطن « محنت ابن حنبل» دیگری خواهد بود.