شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#فیلیپین#رزمایش#دوشنبه

از فردا دوشنبه؛

آمریکا و فیلیپین رزمایش ۲ هفته‌ای برگزار می‌کنند

آمریکا و فیلیپین رزمایش ۲ هفته‌ای برگزار می‌کنند

آمریکا و فیلیپین از فردا دوشنبه رزمایش مشترک نظامی سالیانه ای را به مدت ۲ هفته برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی فیلیپین امروز یکشنبه اعلام کردند که رزمایش مشترک نظامی سالیانه این کشور با آمریکا که در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شده بود، امسال برگزار می‌شود.

به گزارش رویترز و بر اساس اعلام مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی فیلیپین، نظامیان این کشور و آمریکا از فردا دوشنبه به مدت دو هفته در فیلیپین در رزمایش مشترکی شرکت می‌کنند.

اعلام خبر رزمایش دو هفته‌ای مشترک آمریکا و فیلیپین در حالی صورت می گیرد که وزرای دفاع دو کشور امروز تماسی تلفنی داشته و در خصوص برگزاری این رزمایش نظامی با یکدیگر بحث و گفتگو کرده اند.

بنا بر گزارش رویترز، فیلیپین بارها به حضور قایق‌های چینی در آب‌های انحصاری اقتصادی خود در مناطق همجوار «ویتسون ریف» (Whitsun Reef) اعتراض کرده و از پکن خواسته کِشتی‌ها و قایق‌هایش را منطقه خارج کند.

گفتنی است کشورهای برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان، چین و ویتنام در دریای چین جنوبی دارای برخی اختلافات مرزی هستند؛ مورادی که آمریکا با سوء استفاده از آن ها در تلاش برای مهار قدرت فزاینده پکن است.

گفتنی است که «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشن هفته گذشته با اشاره به اینکه نیروی دریایی آمریکا مشغول اقدامات تحریک‌آمیز در شرق آسیا است، تصریح کرد: واشنگتن مسئول تنش‌ها پیرامون تایوان است نه پکن. آنها صلح و ثبات در تنگه تایوان را تهدید می‌کنند. آیا یک کِشتی جنگی چینی به خلیج مکزیک می‌رود تا برای آمریکایی‌ها قدرت‌نمایی کند؟!