شهر خبر
واکنش احمد توکلی به بازتاب سخنرانی او در «اعتمادآنلاین»

واکنش احمد توکلی به بازتاب سخنرانی او در «اعتمادآنلاین»

احمد توکلی در نامه‌ای به بازتاب سخنرانی خویش در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل واکنش نشان داد.

اعتمادآنلاین| احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به مدیرمسئول پایگاه خبری و تحلیلی «اعتمادآنلاین» به بازتاب سخنرانی خویش در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل واکنش نشان داد.

 

متن کامل واکنش توکلی را در ادامه خواهید خواند.

 

متأسفانه آنچه در تیتر و خبر به نقل از سخنان اینجانب در اسفندماه سال گذشته در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در تاریخ 19/01/1400 منتشر کرده‌اید نه تنها مغایر اصول حرفه‌ای است که به دلیل قلب واقعیت و اصلی کردن مغشوش مطالب فرعی، نوعی ناجوانمردی سیاسی نسبت به نظام و اینجانب است. بنده حدود 1.5 ساعت در نشست فوق در مورد FATF صحبت کردم که گزارش آن در روزنامه فرهیختگان منتشر شد و پایگاه خبری الف آنرا به طور کامل بازنشر داد.

 

بر مبنای همین گزارش (که بخش‌هایی از سخنان اینجانب است) به‌صراحت و حداقل هفت مرتبه گفتم که FATF وضع ما را بهبود نمی‌بخشد و یا به ضرر ما است و توضیح داده‌ام که اگر در جامعه، وضعیت معیشت به طرز غیرقابل تحملی بد شود و حکومت مجبور باشد برای بهبود وضع مردم حکمی از احکام شرع یا اصلی از قانونی اساسی را زیر پا بگذارد مجاز است و باید این کار را بکند و اگر پذیرش FATF  چنین اثری را داشت باید می‌پذیرفتیم و چون این اثر را ندارد حق پذیرش آن را نداریم.

 

 شما بدون بیان این استدلال منطقی که در متن گزارش موجود بود تنها به پیش فرض ملزم بودن حکومت به زیر پا گذاشتن احکام اولیه و اصول اساسی برای بهبود وضعیت مردم و کشور اکتفا کرده‌اید و نتیجه‌گیری منفی آن، که عدم تطبیق این پیش‌فرض با پیوستن به FATF است را حذف کرده‌اید و این ناجوانمردی است.

 

در جایی نیز به حداقلی شدن اعتماد عمومی به حکومت اشاره کرده‌ام و تصریح نموده‌ام که البته اگر جنگ شود معتقدم مردم دفاع می‌کنند، چراکه معترض هستند اما وقتی حکومت را دانا، توانا و خیرخواه بدانند اعتراض نمی‌کنند و این مشروعیت می‌آورد؛ اما شما تیتر ناجوانمردانه «40 سال پیش اوضاع بهتر بود» را بدون ارتباط با متن اصلی و موضوع انتخاب می‌کنید.

 

اعتراض اینجانب این نیست که چرا همه سخنان ایراد شده و یا حتی گزارش منتشره مورد اشاره را بی کم‌وکاست بازنشر نداده‌اید، بلکه اعتراض و تأسفم از زیر پا گذاشتن صداقت و امانت در انعکاس خبر است که مصداق تمسک به « لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاهَ » با حذف قید « وَأَنْتُمْ سُکَارَى» است.

 

احمد توکلی

 

22/01/1400

 

**توضیح اعتمادآنلاین: مشروح صحبت‌های آقای احمد توکلی را می‌توانید در وب‌سایت الف بخوانید.