شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#فرماندار

هدر دادن سالی ۴۰ میلیارد مواد غذایی در عربستان

وزیر سعودی: سالانه ۴۰ میلیارد مواد غذایی در کشور هدر می‌شود

فرماندار شرکت غلات عمومی در عربستان از ۴ میلیون و ۶۶ هزار تن سالانه ضایعات غذایی در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج الجدید، «عبدالرحمن الفضلی» وزیر محیط زیست ، آب و کشاورزی عربستان روز شنبه فاش کرد که مقدار ضایعات غذایی در عربستان سالانه به ۴ میلیون و ۶۶ هزار تن می‌رسد که هزینه تقریبی آن ۴۰ میلیارد ریال است.

«احمد الفارس» فرماندار شرکت غلات عمومی عربستان روز شنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که ضایعات غذا در عربستان سالانه ۴۰ میلیارد ریال تخمین زده می‌شود ، که این موضوع نشان می‌دهد ضایعات مواد غذایی در عربستان سالانه ۴ میلیون و ۶۶ هزار تن و در سطح جهانی بیش از ۱.۳ میلیارد تن است.

الفارس خواستار ضرورت افزایش آگاهی و ارائه مشاوره و ایده برای کاهش ضایعات غذا در عربستان شد و خاطرنشان کرد که او منتظر تعامل همه افراد و به اشتراک گذاشتن تجربیات و اقدامات روزمره آنها برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی است.

یکی از شرکت‌های امنیت غذایی در عربستان سال گذشته اعلام کرد اتلاف غذا در این کشور سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال سعودی معادل ۱۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

پایگاه انگلیسی «اکونومیست» در سال ۲۰۱۹ گزارشی در خصوص میزان دورریز غذا در ۲۵ کشور جهان که حدود ۸۷ درصد تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارند منتشر کرد ؛ آمارهای این پژوهش حاکی از آن بود که عربستان سعودی بیشترین میزان هدر رفت غذا را در سطح جهانی دارد.

منبع: تسنیم