به گزارش پایگاه خبری نشان :

راز هویت 2 موبایل قاپ با خودنمایی در یک قهوه خانه برملا شد این 2 متهم که به خاطر هیکل و قدشان باند چاق و لاغر تشکیل داده بودند دستگیر شدند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 2 موبایل قاپ با 80 فقره سرقت خبر داد و گفت: هویت واقعی متهمان با خودنمایی در یک قهوه خانه برملا شد.

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" اظهار داشت: به دنبال افزایش موبایل قاپی در حوزه پایگاه های هشتم و ششم پلیس آگاهی تهران توسط 2 موتورسوار با پلاک مخدوش، تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره ۱۸ پلیس آگاهی تهران آغاز و تیمی از کارآگاهان مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

انهدام باند چاق و لاغر در تهران

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مال باختگان موفق شده بودند، مشخصات ظاهری متهمان را به خاطر بسپارند، افزود: با بررسی های پلیسی مشخص شد، در تمامی سرقت ها راکب موتورسیکلت، مردی بلند قد و هیکلی و ترک نشین آن فردی ریزش نقش و کوتاه قد و حدودا ۲۰ ساله است که با یک دستگاه موتورسیکلت تصادفی، سرقت ها را مرتکب می شوند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران افزود: با تحقیقات محلی از محل های سرقت و چهره نگاری متهمان، کار آگاهان تصویری از سارقان به دست آوردند و در اختیار تیم های مختلف محسوس و نا محسوس پلیس آگاهی قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: تحقیقات برای شناسایی موتورسواران ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در کنترل محل های احتمالی تردد سارقان، مطلع شدند 2 تن از مشتریان قهوه خانه ای در "شهر ری" برای قدرت نمایی در بین دوستانشان، مدعی هستند روزانه 2 الی 3 دستگاه تلفن همراه از رهگذران عبوری موبایل قاپی می کنند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: بلافاصله مشخصات ظاهری این 2 مشتری قهوه خانه و موتورسیکلت شان را با مشخصات متهمان تحت تعقیب تطبیق و پس از محرز شدن هویتشان، هر دو متهم با هماهنگی های قضائی بازداشت شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در ابتدا منکر سرقت های سریالی بودند اما در برابر مدارک پلیسی به سرقت بیش از 80 سرقت تلفن همراه در نقاط مختلف معترف شدند، اضافه کرد: در این رابطه تاکنون ۷۲ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با دستور قضائی هر 2 متهم روانه زندان شدند و تحقیقات پلیسی درخصوص شناسایی سایر مال باختگان و جرایم احتمالی این باند 2 نفره ادامه دارد