شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#افغانستان#پاکستان#جایگزین

تلاش پاکستان برای جایگزینی نظامیان ترکیه با نیروهای خارجی در افغانستان


تلاش پاکستان برای جایگزینی نظامیان ترکیه با نیروهای خارجی در افغانستان

یک رسانه یونانی نوشت که پاکستان در تلاش است تا پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، نظامیان ترکیه در این کشور جایگزین شوند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه یونانی «گریک سیتی تایمز» با اشاره به سفر اخیر ژنرال «ندیم رضا» رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش پاکستان به ترکیه و دیدارش با مقامات این کشور اظهار داشت که محور دستورکار این سفر پیشبرد منافع مشترک ترکیه و پاکستان در افغانستان بود.

این نشریه همچنین مدعی شد که گفت‌وگوها طی این سفر آشکار ساختند که پاکستان خواستار جایگزینی نظامیان ترکیه‌ای با نیروهای آمریکایی و ناتو است.

این درحالی است که تنها 20 روز به مهلت تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است.

نوشتار می‌افزاید که پاکستان با کمک شبکه حقانی، طالبان را متقاعد کرده است تا با ادامه حضور نیروهای ترکیه‌ موافقت کند و حتی اجازه دهد نیروهای بیشتری از این کشور به افغانستان اعزام شود.

افزایش همکاری‌های نظامی ترکیه و پاکستان پس از کودتای نافرجام در ترکیه

براساس این مطلب، مقامات نظامی پاکستان و ترکیه همچنین در دیدارهای خود درباره استفاده موثر از سازمان‌های تروریستی مانند القاعده، داعش و شبکه حقانی برای ایجاد محیط مساعدتر در افغانستان برای ترکیه، بحث و تبادل‌نظر کردند.

براساس گزارش‌های رسانه‌های ترکیه، هیئت نظامی پاکستان 27 مارس به ترکیه رسید اما دیدارهای "رسمی" خویش را 29 مارس آغاز کرد.

برخی کارشناسان بر این باورند که این ژنرال پاکستانی در 2 روز نخست با مقامات ارشد ترکیه دیدارهای مخفی داشته تا طرح تفصیلی افغانستان را برای تضمین موقعیت قدرتمند آنکارا و اسلام‌آباد در منطقه تهیه کند.

انتهای پیام/.