شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان#جایزه#بنیاد#قدس#کودکان#فرهنگ

با آغاز ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰؛

دو سالانه قرآنی «الرضوان» آغاز به کار می‌کند

دو سالانه قرآنی «الرضوان» آغاز به کار می‌کند

طرح جایزه بین‌المللی دوسالانه «الرضوان» با موضوع آموزش وتعلیم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم به کودکان و نوجوانان از سوی بنیاد فرهنگ رضوی و معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی برگزارمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «الرضوان» جایزه‌ای دوسالانه و جهانی برای تکریم معلمین، مدرسین و مربیان قرآنی است که در محدوده محل فعالیت خودشان، «الگوی عمل به قرآن» به حساب می‌آیند. معلمین، مدرسین و مربیان قرآن، مأنوس ترین افراد با کلام الهی هستند و در همه محیط‌های زندگی مسلمانان از جلسات خانگی قرآن و مهدکودک‌ها تا مساجد، مکاتب، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مؤسسات قرآنی و… حضور دارند. عمل به قرآن، تأثیر آموزش قرآن را چندین برابر می‌کند. تکریم چنین معلمینی، تکریم قرآن و جایگاه قرآن در زندگی و سرنوشت مسلمانان است.

طرح جایزه بین‌المللی دوسالانه «الرضوان» با موضوع آموزش و تعلیم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم به کودکان و نوجوانان در جهت تحقق بخشیدن به ابتکارات، نوآوری‌ها و پیشتازی‌ها در تعلیم و ترویج و عمل به قرآن کریم برگزار می‌شود.

این جشنواره از سوی بنیاد فرهنگ رضوی با همکاری مرکز بین‌الملل آستان قدس رضوی برپا خواهد شد. آستان قدس رضوی با در اختیار داشتن ظرفیت‌های بالای آموزش قرآن کریم در حرم امام رضا (ع)، مهدالرضا (ع) و مدارس امام رضا (ع) در سراسر ایران، می‌تواند الگوهای آموزشی به‌خصوص در حوزه کودکان و نوجوانان ترویج نماید تا با جذب ایده‌های خلاقانه تعلیم و تربیت در قرآن به‌تدریج و طی چند سال به‌عنوان مرکز استانداردسازی آموزش قرآن مطرح شود.

دبیرخانه و ستاد اجرایی طرح جایزه بین‌المللی دوسالانه «الرضوان» در مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تشکیل‌شده است.

تاکنون دو هزار ثبت نام در این جشنواره ثبت شده است که در فضای مؤسسات قرآنی رخ داده اما این جشنواره عملاً از اول ماه مبارک آغاز به کار خواهد کرد. این جشنواره در حوزه بین الملل در اردو زبان‌ها کشورهای هند و پاستان و عرب زبان‌ها کشورهای حوزه مقاومت و ایران و افغانستان نیز به عنوان کشورهای فارسی زبان مشارکت خواهند کرد.

جوایز:

۳ نفر اول هر کدام مبلغ ۳,۰۰۰ یورو کمک هزینه سفر حج

۳۰ نفر دوم تندیس جشنواره و ۵ روز اقامت رایگان در مشهد مقدس به همراه خانواده

۱۰۰ نفر سوم ثبت در کتاب سه زبانه منتخبین جشنواره به همراه تندیس

و ۵ جایزه ویژه به تشکل‌های فعال در معرفی معلمین قرآن و شرکت در جشنواره هر کدام مبلغ ۱,۰۰۰ یورو