به گزارش برنا، ترکیب نهایی نفرات اعزامی به مسابقات شمشیربازی زون آسیا پس از برگزاری مسابقات انتخابی مشخص شد. بر این اساس در بخش زنان و در اسلحه اپه، «پریماه ماهرخ» با برتری بر رقبا مجوز حضور در این مسابقات را کسب و در  اسلحه فلوره نیز «نگین کافی» توانست به عنوان نماینده ایران در این مسابقات انتخاب شود.

«نجمه سازنچیان» در اسلحه سابر زنان نیز مسافر ازبکستان خواهند بود.

در بخش مردان و در اسلحه فلوره علیرضا ادهمی و در اپه محمد رضایی طادی انتخاب شدند.

مسابقات شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در ازبکستان برگزار می‌شود. با توجه به کسب سهمیه تیمی و انفرادی ایران در سابر مردان‌ نماینده‌ای به زون آسیا اعزام‌ نخواهد شد.

تیم ایران در اسلحه سابر توانسته است سهمیه تیمی المپیک را کسب و با چهار نماینده به توکیو خواهد رفت. مجتبی عابدینی، محمد فتوحی، محمد رهبری و علی پاکدامن با اعضای سابریست‌های ایرانی حاضر در توکیو هستند. هداست این تیم بر عهده پیمان فخری است. کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان و آلمان به عنوان چهار تیم اول رنکینگ جهانی همراه با ایران، مصر، روسیه و آمریکا به عنوان نمایندگان آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا تیم های حاضر در المپیک توکیو هستند.

به نظر می‌رسد که شمشیربازان جوان ایرانی در مسابقات زون آسیا کار سختی را پیش رو دارند و شاید ایران در ۲ اسلحه فلوره و اپه هیچ نماینده‌ای در توکیو نداشته باشد اما راهبرد فدراسیون بنا به اعلام مسوولان آن توسعه متوازن تمام رشته ها است.