شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#لیگ قهرمانان آسیا

گزارش AFC درباره گروه تکراری استقلال و تمجید از قایدی


گزارش AFC درباره گروه تکراری استقلال و تمجید از قایدی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی قایدی را بازیکن کلیدی استقلال در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نوشت: کلانشهر ساحلی جده میزبان گروه C لیگ قهرمانان آسیا و الاهلیِ این شهر، غول لیگ حرفه‌ای ایران یعنی استقلال، تیم قدرتمند عراق یعنی الشرطه و یکی از موفقیت‌ترین تیم‌های قطر یعنی الدحیل است.

محل برگزاری

ورزشگاه ملک عبدالله جواهری در تاج اماکن ورزشی عربستان. این ورزشگاه 62 هزار نفری در سال 2014 در ساحل غربی عربستان در جده افتتاح شد و میزبان دیدارهای دو تیم قدرتمند یعنی الاتحاد و الاهلی است. در شش سال فعالیت این ورزشگاه، بازی‌های مهم چون سوپرجام ایتالیا 2019، سوپرجام اسپانیا 2020 و رویدادهای ورزشی دیگری چون WWE در آن برگزار شد.

بازیکن کلیدی استقلال: مهدی قایدی

قایدی که مدت‌هاست از او به‌عنوان خروجی بزرگ لیگ ایران یاد می‌شود، توانایی خود را به‌عنوان یک جوان آینده‌دار ارائه می‌کند و در حال تبدیل شدن به بخش جدایی‌ناپذیر از استقلال است؛ تیمی که به صعود به مراحل حذفی برای چهارمین بار در پنج سال اخیر امیدوار است. قایدی در لیگ قهرمانان آسیا 2020 یک گل زد و یک پاس گل داد. او هفت فرصت گلزنی ساخت و شش شوت در چارچوب به سمت دروازه حریفان زد که در هر دو بخش، در صدر جدول بازیکنان تیمی بود که با کناره‌گیری الوحده در گروهی سه تیمی رقابت می‌کرد.

تیم فوتبال استقلال , لیگ قهرمانان آسیا ,

بازی‌هایی برای تماشا

سه تیم از گروه C در گروه A سال گذشته با یکدیگر همگروه بوده‌اند و شاهد بازی‌های فراوانی خواهیم بود که قبلاً دیده شده است. الاهلی، الشرطه و استقلال چند ماه پیش در یک گروه بودند و الوحده به دلیل تعدادی تست کرونای مثبت در این تیم، از حضور در ادامه مسابقات کناره‌گیری کرد. این بار الدحیل این سه تیم را کامل می‌کند. دیدارهای این سه تیم سال گذشته بسیار خوب بود و قطعاً همه بازی‌ها بین آنها هیجان‌انگیز خواهد بود. استقلال و الشرطه در هر دو بازی به تساوی یک - یک رسیدند و حالا هر دو تلاش می‌کنند اولین سه امتیاز را از یکدیگر بگیرند.

الاهلی و استقلال نیز هر کدام یک بار پیروز شدند. تیم سعودی در هفته دوم با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و استقلال هم در آخرین روز مرحله گروهی با نتیجه 3 بر صفر به این شکست پاسخ داد. آنها مجدداً در روز اول مسابقات به مصاف هم می‌روند و چشم به امتیازات این بازی‌ها دارند.

پس از آن جدالی ویژه بین دو نفر از بهترین بازیکنان فوتبال عرب خواهد بود که دورانی موفق و در بخش‌های متفاوت را پشت سر گذاشته‌اند. مدافع میانی الدحیل یعنی مهدی بن‌عطیه در سری A و با بازی در تیم‌های یوونتوس، رم و اودینزه، نامی برای خود دست و پا کرد. حالا او باید کاپیتان الاهلی یعنی عمر السومه را متوقف کند که بیشتر دوران فوتبالی خود را در الاهلی گذرانده است و بهترین گلزن تاریخ باشگاه الاهلی و لیگ حرفه‌ای عربستان به شمار می‌رود.

سایت AFC همچنین از کاربرانش پرسید که کدام تیم، صدرنشین گروه C خواهد شد که برای شرکت در این نظرسنجی می‌توانید  اینجا  را کلیک کنید.

انتهای پیام/