شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#جدید

شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید برای ورود به انتخابات پارلمانی عراق


شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید برای ورود به انتخابات پارلمانی عراق

تحرکات گروه‌های سیاسی در فاصله چند ماه مانده به انتخابات آینده برای ایجاد ائتلاف‌ها تشدید شده و امروز خبر از ائتلاف جدید گروه‌های سنی با نام «العزم» داده شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اخبار العراق، صبح امروز در بغداد از تاسیس ائتلاف «العزم» که شامل شخصیت‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی سنی است برای شرکت در انتخابات پارلمانی که قرار است در دهم اکتبر آتی برگزار شود، داده شد.

یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد: ریاست این ائتلاف جدید که  «العزم» نام دارد برعهده «خمیس خنجر»، دبیر کل حزب پروژه عربی در عراق، است.

اعضای تشکیل دهنده این ائتلاف سیاسی عبارتند از؛«خالد العبیدی» ،«سلیم الجبوری» ،«صلاح مزاحم الجبوری» ،«مثنى السامرائی» ،«محمد الکربولی» ،«جمال الکربولی »،«راکان الجبوری »،«سلمان اللهیبی» ،«محمد العبد ربه »،«قتیبة الجبوری».

از سوی دیگر «محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراقی به المعلومه اعلام کرد: گروه‌های سیاسی شروع به تحرکاتی برای ورود به انتخابات کرده‌اند.

وی افزود: احتمالا هشتاد درصد از نمایندگان کنونی تغییر خواهند کرد و حوزه‌های متعددی دستخوش تغییرات خواهد شد.

الکعبی گفت: برخی گروه‌های سیاسی شروع به تحرک کرده‌اند تا با ورود در انتخابات در استان‌های مختلف این کشور، ائتلاف‌های سیاسی جدیدی تشکیل دهند و  رسیدن به حکومت را تضمین کنند.

وی در ادامه از رویگردانی احتمالی مردم برای شرکت در این انتخابات هم سخن گفت و اعلام کرد: گرسنه نگه داشتن مردم از سوی دولت و عدم رضایت مردمی از عملکرد پارلمان و عدم توان آن برای کاهش قیمت دلار، سبب خواهد شد که انتخابات فقط روزی تعطیل برای بیشتر عراقی‌ها باشد و  به ویژه در استان‌های جنوبی رغبتی به مشارکت در انتخابات نداشته باشند.

این در حالی است که «محمد الخالدی» رئیس ائتلاف «بیارق الخیر» در پارلمان عراق درباره برگزاری انتخابات در موعد مقر ابراز تردید کرد.

وی افزود: ما احزاب فقیری هستیم و برخی احزاب از امکانات مالی قوی برخوردار هستند اما ما در انتخابات آتی به عنوان حزب «بیارق الخیر» مستقل خواهیم بود و اطمینان داریم که کرسی‌هایی را در برخی استان‌ها با همکاری برخی احزاب ملی گرای موجود به دست خواهیم آورد.

انتهای پیام/