به گزارش برنا؛ طی یکسال اخیر به دلیل شیوع پاندمی کرونا شاهد کوچ سیستم آموزش دنیا به سمت فضای مجازی هستیم. به باور مسئولان امر این پاندمی سیستم آموزشی را غافلگیر کرده است. از سوی دیگر فرهنگ آموزش در فضای مجازی برای دانشجویان و اساتید کشور چندان شناخته شده نبود و همین مقوله مشکلات متعدد را در زمینه کیفیت آموزشی به دنبال داشته و دارد.

تمامی اقدامات تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد درباره کم و کیف آموزش‌های دانشگاه در ایام کرونا به خبرنگار برنا گفت: هم‌اکنون در ترم سوم دانشجویان به شکل مجازی آموزش‌های برخط را تجربه می‌کنند.

 او افزود: در دو ترم قبل تجربه مناسبی به دست آمد و هم اکنون تمامی دروس به نحو مطلوب در فضای مجازی در حال برگزاری است.

حیدری درباره آخرین اقدامات برای برگزاری آزمون‌ها تاکید کرد: اغلب شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار هستند و تمامی اقدامات تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: کلاس‌ها به شکل مجازی و امتحانات هم مجازی برگزار می‌شود مگر اینکه ستاد مقابله با کرونا تصمیم دیگری را برای نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم اتخاذ کند.

کلاس‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

حیدری درباره نحوه برگزاری کلاس‌های عملی در دانشگاه آزاد افزود: در ترم جاری کلاس‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با برنامه‌ریزی زمانی و مطابق با وضعیت کرونا در هر  شهر برگزار شده است. کلاس‌های عملی در گروه‌های 4 تا 5 نفره برگزار می‌شود. اگر در یک شهر شرایط برای برگزاری کلاس‌های عملی فراهم نباشد در ایام تابستان واحدهای عملی یا واحدهای عملی و تئوری ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: امیدارم دانشجویان بتوانند به نحو احسنت از کلاس‌های عملی بهره‌مند شوند. برای مثال در ایام کرونا یک کلاس 15 نفره به کلاس‌های متعدد تقسیم شده و تحت آموزش قرار می‌گیرند.

کیفیت آموزش‌ها حضوری و مجازی با یکدیگر قابل مقایسه نیست

 سخنگوی دانشگاه آزاد درباره کیفیت آموزش در دانشگاه در سه ترم اخیر گفت: کیفیت آموزش‌های حضوری و مجازی با یکدیگر متفاوت است. هرچند تجربه ترم‌های گذشته باعث آشنایی افراد با نحوه آموزش، نظرسنجی، نرم‌افزارهای آموزش الکترونیک و ... شده و به بهترین شکل ممکن آموزش ارائه می‌شود. کیفیت آموزش‌های حضوری با آموزش‌های مجازی قابل مقایسه نیست. در آموزش‌های حضوری ارتباط بین استاد و شاگرد به شکل مستقیم با تاثیرگذاری مثبت است. منتظریم تا شرایط کرونا در کشور به اتمام برسد و امکان آموزش‌های حضوری در کشور وجود داشته باشد.

حیدری تصریح کرد: با شیوع کرونا در کشور آموزش‌های مجازی و برخط بر روی سیستم آموزش کشور تاثیرگذار است. با این تفاسیر می‌توان در ایام بعد از کرونا هم برخی از رشته‌های تحصیلی یا واحدهای درسی را به شکل مجازی تحت آموزش مجازی یا حضوری قرار داد.

دانشجویان تقلب نمی‌کنند!

او درباره تقلب در امتحانات از سوی برخی دانشجویان و بررسی‌های مسئولان دانشگاهی برای مهار این معضل  گفت: به باور مسئولان هیچ یک از دانشجویان تقلب نمی‌کنند. آیا وقتی که شما دانشجو بودید برای تقلب به دانشگاه می‌رفتید تا کسب علم و دانش؟ دانشجو به دنبال کسب علم به دانشگاه می‌آید. اغلب اساتید با شیوه علم آموزی مناسب آموزش ارائه و تلاش می‌شود تا سوالات به شیوه تفکر محور باشد نه حافظه محور.

حیدری در پایان ابراز امیدواری کرد تا در اسرع وقت پاندمی کرونا به اتمام برسد.  

//انتهای پیام: 3