شهادت 4 پلیس راهور با ویروس کرونا

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در ایران 4 پلیس راهور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم که با برگشت روشنایی به معابر این عدد کاهش پیدا کرد.

به گزارش رکنا،  سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بین اصحاب رسانه حضور یافت و در نخستین نشست خبری سال ۱۴۰۰  به بیان اقدامات و طرح های پلیس راهور تهران بزرگ پرداخت .

وی ادامه داد : کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی ساعات شبانه روز در سطح معابر  و تقاطع های شهر تهران حضور دارند و اگر از آسمان سنگ هم ببارد ماموران ما به خدمتگذاری مشغولند .

 سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

وی افزود : در سال 1399 حدود 37 هزار موتورسیکلت در طرح موتوریار مورد آموزش قرار گرفتند و به جای آنکه به پارکینگ منتقل شوند به صورت میدانی وارد کار شده و در کنار پلیس راهور قرار گرفتند و  باید اشاره کرد که این تعداد از موتورسیکلت ها به پارکینگ منتقل نشده و در طرح موتوریار آموزش دیده اند .  

وی گفت : حدود ۴۰ درصد از تصادفات سال ۹۹ مربوط به عابرین پیاده بود و اقدامات زیادی توسط شهرداری تهران انجام شد تا توانستیم سهم عابرین پیاده را ۸ درصد کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان کرد گفت: حدود ۴۴ درصد از حوادث سال گذشته مربوط به موتورسیکلت بود و نسبت به سال‌های گذشته این حوادث ۸ درصد افزایش داشت و همچنین تردد موتورسیکلت در پایتخت ۱۵ درصد افزایش داشت و ۱۶ درصد از تصادفات سال ۹۹ مربوط به خودروهای سواری است.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم. با برگشت روشنایی به معابر این عدد کاهش پیدا کرد.

حمیدی خاطرنشان کرد: ۴ نفر از مأموران پلیس راهور بر اثر  کرونا جان خود را از دست دادند و بیشترین آسیب را از ویروس کرونا  این پلیس دید.

وی افزود :  پلیس راهور تهران برای دومین سال متوالی در کاهش تصادفات و حوادث  ترافیکی موفق و حائض رتبه  برتر بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۳۷ هزار موتورسیکلتی که باید به پارکینگ منتقل می‌شدند با اجرای طرح موتوریار به پارکینگ نرفتند.

وی گفت: در سال ۹۹ تعداد تصادفات منجر به فوت به حدود ۵۶۰ نفر رسید البته باید صبر کنیم تا پزشکی قانونی آمار نهایی اسفندماه را اعلام کند.

حمیدی با اشاره به برنامه‌های راهور برای سال ۱۴۰۰ افزود: ساماندهی موتورسیکلت سواران، اجرای جدی تری طرح موتوریار، ساماندهی بار شهری، ساماندهی خودروهای جرثقیل‌دار و همچنین ساماندهی حوزه‌های مربوط به عابرین پیاده از اهداف ما در سال ۱۴۰۰ است.

 سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

رئیس پلیس راهور فاتب بیان کرد: در حوزه اصلاحات هندسی اقدامات بسیار خوب  و با ارزشی انجام گرفته است مانند پرژه شهید رستگاری مقدم که البته در سطح شهر تهران  هنوز جای کار است و خیلی از زیرگذرها باید راه اندازی شود و خیلی از معابر نیاز به ایمن سازی دارد، همچنین  نصب نیوجرسی در بزرگراه‌ها را دنبال می‌کنیم.

سردار حمیدی بیان داشت : هیچ بزرگراهی نباید دارای گاردریل باشد و در تمام بزرگراهها می بایست از نیوجرسی های مفصل دار استفاده شود که این اقدام از ورود خودروها به لاین مخالف و انعکاس نور خودروها به چشم راننده مقابل جلوگیری خواهد کرد و مزاریای بسیار برتر و بهتری نسبت به گرادریل ها دارد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی فرا برسد که آمار تصادفات و جان باختگان به صفر برسد و دیگر شاهد تصادفات جرحی  و فوتی نباشیم .