شهر خبر

زنگنه در تذکر شفاهی:

ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید تغییر کند

ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید تغییر کند

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه شاهد تفکر استبدادی در ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و باید ساختار این ستاد تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی با انتقاد از عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا،گفت: عملکرد رئیس جمهور در ستادملی مقابله با کرونا مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است.

وی افزود: با ورود به پیک جدید شیوع کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل و همچنین تعداد فوتی های ناشی از کرونا افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: از هیئت رئیسه مجلس درخواست می کنم تا بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، به مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا ورود جدی کند، چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی حکم صادر می کند.

زنگنه افزود: بر اساس اخبار واصله، در ستاد ملی مقابله با کرونا استبداد رأی وجود دارد و نظر کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در اتخاذ تصمیمات لحاظ نمی شود و تفکر استبدادی، شیوه مدیریت این ستاد را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید تغییر کند و سران قوا نمایندگان هم وزن در این ستاد داشته باشند، گفت: در بسیاری از کشورها نیروهای نظامی برای مدیریت کرونا ورود پیدا کرده اند، بنابراین باید از ظرفیت نظامی کشور در این ستاد استفاده شود، چرا که احتمالا تا دو یا سه سال آینده وضعیت کرونایی ادامه خواهد داشت.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: فلسفه تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا این است که تمام نظرات مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کسانی که در ایام نوروز اجازه سفر دادند و با این تصمیم خود باعث شدند بسیاری از استانها به وضعیت قرمز درآیند، امروز باید پاسخگو باشند.