شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب#عابدینی

«شاگردپروری» به سبک ائمه اطهار(ع) را از این کتاب بیاموزید


«شاگردپروری» به سبک ائمه اطهار(ع) را از این کتاب بیاموزید

کتاب «شاگردپروری» حاصل سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله عابدینی به کوشش حسین قاسمی توسط دفتر نشر معارف منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «شاگردپروری»، شامل دفتر پنجم از مجموعه «علم از منظر الهی» توسط دفتر نشر معارف منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. 

این کتاب  که خروجی سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله عابدینی است، به کوشش حسین قاسمی تدوین شده است. کتاب «شاگردپروری» به تبیین این موضوع در مکتب اهل بیت(ع) می‌پردازد. کتاب تلاش دارد در دو بخش  مبانی بحث شاگردپروری و نیز مصادیقی از جلوه‌های این امر در سیره اهل بیت(ع) را بیان کند. 

کتاب حاضر از وجهی منبع خوبی برای اساتید حوزه، دانشگاه‌ها، مربیان و معلمانی است که می‌خواهند در مسیر شاگردپروری و تربیت نسل در مسیر سیره اهل بیت(ع) قدم بردارند.

کتاب , دفتر نشر معارف , سبک زندگی ,

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«در نگاه الهی، شاگرد از استادش جدا نیست. اگر چه به لحاظ ظاهری دو فرد مستقل هستند، اما حقیقت چیز دیگری است. شاگردان، شأن وجودی و امتداد حقیقی وجودعالم هستند؛ یعنی انسان با شاگردپروری امتداد و دامنه وجودی پیدا می‌کند و منِ او گسترده می‌شود.

تا نگاه ما به علم و عالم و تعلیم و تعلّم تصحیح نشود، این حقیقت به درستی درک نخواهد شد که شاگردپروری، تربیت و تکامل خود عالم و استاد است. اگر نگاه انسان اصلاح شد، می‌یابد که شاگردپروری «توسعه من» عالم یا استاد در نسبت با شاگردان است که کمال حقیقی استاد محسوب می‌شود؛ لذا حقیقتاً انسان با شاگردپروری عالم‌تر می‌شود و به مراتبی از علم و کمال دست می‌یابد که امکان دست‌یابی به حقیقت آن در سیر فردی ممکن نبوده است».

این کتاب در 196 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان توسط نشر معارف منتشر شد و در فروشگاه‌های پاتوق کتاب و دیگر کتابفروشی‌های جبهه فرهنگی انقلاب در سراسر ایران در دسترس علاقه‌مندان به این موضوع است.

انتهای پیام/