شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ایران#عباس جدیدی#کشتی

۲۴ ساعت تا انتخابات کشتی آسیا؛ رقابت عباس جدیدی با ۱۲ نامزد برای ۷ کرسی


24 ساعت تا انتخابات کشتی آسیا؛ رقابت عباس جدیدی با 12 نامزد برای 7 کرسی

کشتی ایران ۲۴ ساعت کلیدی برای کسب کرسی آسیایی پیش‌رو دارد و باید دید سرنوشت عباس جدیدی در این انتخابات چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی،‌ خود را به آلماتی قزاقستان رسانده تا علاوه بر زیر نظر داشتن آخرین مسابقات گزینشی قاره‌ای و قهرمانی آسیا، ناظر بر انتخابات شورای کشتی آسیا باشد.

این انتخابات فردا (23 فروردین) بعد از اتمام مسابقات گزینشی فرنگی و آزاد و در خلال رقابت‌های قهرمانی آسیا به انجام خواهد رسید و 30 نفر در این مجمع انتخاباتی حق رای خواهند داشت. برای شرکت در انتخابات شورای کشتی آسیا 13 نفر کاندید شده‌اند که از بین آنها 7 نفر به عضویت این شورا درخواهند آمد.

عباس جدیدی قهرمان جهان و المپیک به‌عنوان نماینده ایران در این انتخابات معرفی شده که نامزد پست دبیرکلی شورای کشتی آسیاست. پیش از این حمید بنی تمیم نایب رئیس، دبیر و سرپرست پیشین فدراسیون کشتی این پست را در اختیار داشت.

کار البته به این آسانی‌ها هم نیست و برای کسب کرسی بین‌المللی نیاز به لابی و رایزنی فراوانی است که باید دید با توجه به شیوع کرونا که انجام سفرهای برون مرزی و دیدارهای بین‌المللی را با سختی فراوانی مواجه کرده، تا چه حد فدراسیون کشتی ایران توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

علیرضا دبیر با وجودی که پایش را اسفند ماه جراحی کرده و همچنان با عصا و پای آتل‌بندی شده راه می‌رود، به خاطر حساسیت کار راهی قزاقستان شد تا بتواند در فرصتی که تا انتخابات مانده در حد توان رایزنی لازم را با اعضای مجمع داشته باشد. او در همین زمینه روز گذشته با لالوویچ دیدار کرد.

رئیس فدراسیون کشتی که خود قهرمان المپیک 2000 سیدنی است، اعتقاد دارد که عباس جدیدی به عنوان یکی از بهترین و مستعدترین قهرمانان تاریخ کشتی ایران، حقش بوده و هست که یکی از پست‌های مدیریتی کشتی را از آن خود کند.

حالا 24 ساعت حساس و کلیدی تا برگزاری انتخابات شورای المپیک آسیا باقی مانده؛ انتخاباتی که قطعا با توجه به در پیش بودن المپیک برای همه کشورها اهمیت فوق العاده ای دارد. کسب کرسی قطعا می‌تواند برای هر فدراسیونی موثر بوده و در پیشبرد اهداف بین المللی اثر داشته باشد.

دولت تورلیخانوف قزاق، الیور لی از کره جنوبی، سوشان تابوتر از تایلند، خانم ژانگ از چین، عباس جدیدی از ایران، آگیلار از فیلیپین، علی کاظم از قطر، مغربی از یمن، خانم پل جی از مغولستان،  فوکودا از ژاپن، لئونارد از سنگاپور و ملیس از قرقیزستان نامزدهای انتخابات شورای کشتی آسیا هستند.

انتهای پیام/