شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#بغداد#واشنگتن

گفت‌وگوی راهبردی بغداد و واشنگتن و عدم تمایل نظامیان آمریکایی برای خروج از عراق


گفت‌وگوی راهبردی بغداد و واشنگتن و عدم تمایل نظامیان آمریکایی برای خروج از عراق

یکی از تحلیلگران عراقی با اشاره به برگزاری دور سوم از مذکرات راهبردی میان بغداد و واشنگتن از عدم تمایل آمریکا برای خروج نظامیانش از عراق خبر داد و گفت: سرنوشت نیروهای آمریکایی به علت عدم جدول زمان بندی مربوط به خروج این نیروها مشخص نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «صباح العکیلی» کارشناس امور امنیتی عراقی با اشاره به برگزاری دور سوم گفتگوهای راهبردی عراق و آمریکا، گفت: این گفتگوها برای ما روشن کرد که آمریکا قصد خروج نیروهایش از عراق را ندارد.

وی افزود: آنچه هیات عراقی گفتگو کننده درباره دور سوم از مذاکرات با طرف آمریکایی گفت کاملا مغایر با آنچه آمریکا اعلام کرده است و این نشان از توافق زیر میز دارد.

این تحلیلگر عراقی بیان کرد: سرنوشت نیروهای آمریکایی به علت عدم جدول زمان بندی مربوط به خروج این نیروها مشخص نیست و مذاکره کنندگان سقف باز قرار داده‌اند و سقف مشخصی وجود ندارد.

 

العکیلی بیان کرد: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق به عنوان رئیس مذاکره کننده، اصلا اعتقادی به خروج نیروهای آمریکایی از عراق ندارد و این را شخصا اعلام کرده است.

وی گفت: مواضع وزیر خارجه عراق همه خواسته‌های گروههای سیاسی و حتی کمیسیون امنیت و دفاع مبنی بر ملزم کردن آمریکا و دولت برای تهیه جدول مشخص برای خروج این نیروها طبق مصوبه پارلمان عراق را نابود کرد.

یادآور می‌شود که با وجود تلاش هیئت مذاکره کننده عراق برای اطمینان دادن به افکار عمومی درباره باقی نماندن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و اعلام اینکه ماموریت این نیروها ، صرفا مشورتی خواهد بود، اما ناظران در این مسئله تردید دارند، چرا که واقعیت نشان می دهد که اصول جنگی در پایگاه عین الاسد و الحریر اجرا می شود و جنگنده‌های آمریکایی اجازه استفاده از حریم هوایی عراق را دارند.

انتهای پیام/