شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
پیش بینی روند بازار سکه امروز

علامت حباب سکه به بازار/ ترس از ریزش بزرگ در قیمت سکه

کدخبر: 404686
شکاف قیمت سکه در بازار به کمترین حد ممکن رسیده است. هماهنگ قیمت واقعی و اسمی در بازار سکه علامت خوبی از ثبات است اما برخی معامله گران از ریزش بزرگ قیمت سکه خبر می دهند.

به گزارش اقتصادنیوز،حباب سکه در اولین روز از آخرین هفته فروردین ماه به کمترین میزان در سال ۱۴۰۰رسید.  این اتفاق به معنای آن است که سکه به واقعی ترین میزان ارزشی رسیده که در سال جاری تا کنون وجود داشته است. روز شنبه حباب قیمت سکه در نزدیکی محدوده ۲ درصدی قرار گرفت و فاصله بین ارزش ذاتی و بازاری فلز گران بهای داخلی به ۲۰۰ هزار تومان رسید. این مساله به معنای آن است که سکه در منطقی ترین حالت برای خرید قرار گرفته است ولی تردید بزرگ معامله گران سکه در آن جاست که ممکن است که کاهش حباب به معنای تغییر انتظارات بازار باشد. در واقع در سال های اخیر حباب مثبت و شدید سکه همواره به معنای آن بود که تقاضای بزرگی در بازار وجود دارد. ممکن است کاهش حباب در مقطع اخیر به معنای آن باشد که بازار شاهد خروج تقاضاست،‌ عاملی که می تواند زمینه ساز نزول سکه به سطوح پایین تر شود.

سکه حباب

برگشت قیمت سکه به تیر ۹۹

آخرین بار سکه امامی در چهارمین ماه سال ۹۹ زیر محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نوسان کرد. اکنون بازار سکه در وضعیتی قرار گرفته است که تنها ۶ درصد با نقطه یاد شده در سال ۹۹ فاصله دارد. برای اینکه سکه به این رکورد کاهشی برسد،‌ نیاز دارد که دلار شاهد افت بیشتری باشد. با قیمت دلار روز شنبه،‌ ارزش ذاتی قیمت سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قرار داشت،‌در نتیجه افت به زیر این محدوده بسیار دشوار به نظر می رسید. امروز بازار طلای جهانی نیز تعطیل است،‌در نتیجه بازیگران کاهشی سکه تنها باید روی ریزش دلار حساب کنند. دلار افت قیمت را تجربه نکند،‌ قیمت سکه به سرعت می تواند وارد فاز افزایشی شود و حتی به بالای ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگردد.

سکه پشت خطی2

تحلیل فنی امروز بازار سکه

پیش بینی ها از بازار طلا در هفته پیش رو صعودی است. تحلیل گران می گویند پس از مدت ها لختی در قیمت طلا و حس نوزلی به بازار نگاه معامله گران تا حدودی عوض شده است و حس صعود قیمت در بازار جهانی طلا تقویت شده است. اما در بازار سکه این وضعیت 180 درجه فرق دارد. این در حالی است که در اوج بدبینی به قیمت طلا، قیمت سکه در بازار داخلی صعودی بود و در برابر ریزش مقاومت می کردو حال که نگاه در جهان به طلا بهبود یافته است نگاه اکثر معامله گران سکه دربازارداخلی نزولی شده است. این نزول به روند بازار ارز و قیمت دلار برمی گردد. تحلیل گران فنی می گویند بازار سکه رمق گذشته برای صعود را ندارد و احتمال به سوی کف های بعدی حرکت کند. اما همان طور که اشاره شد اگر قیمت دلار روند نزولی را قطع کند سکه آماده به سرعت خود را با وضعیت جدید تطبیق دهد.

سکه حباب